شهرک مسکونی پالم پلازا

شهرک پالم پلازا در يکي از خوش آب و هوا ترين مناطق کلارآباد در فاصله ۱۹۰ کیلومتری ساری، مرکز استان، و ۲۱۲ کیلومتر تهران قرار دارد و با فضايي رويايي در جلگه جنگلی و در مجاورت رودخانه، به صورت کاملا اختصاصي براي سبک زندگي خاصی طراحي شده است. اين شهرک در زمینی به مساحت 86000 متر مربع با مشاعاتی بالغ بر 25000 مترمربع دارای 64 ويلا و امکانات ويژه و منحصر به فردی می باشد و به فاصله اندک از جاده ساحلي در فضايي خارج از بافت بومي، در موقعيتي استثنايي قرار گرفته است. 

 

مشخصات پروژه پالم پلازا:

ویلاهای پروژه پالم پلازا در هشت تیپ مختلف طراحی شده اند که شامل رومانس، دایموند، رویال، ویکتوریا، کرون، ایمپریال، فلورا و کوئین می باشد. این ویلاها در قطعاتی به مساحت 700 تا 1200 مترمربع طراحی و در حال ساخت می باشند و متراژ زیربنای ویلاها از 360 تا 870 مترمربع بنا به خواست و سلیقه مشتریان متفاوت است، بدین صورت که هر تیپ ویلایی خاص علاوه بر مشخصات طراحی و معماری منحصربفرد خود در متراژی خاص نیز طراحی شده است. مجموعه پالم پلازا برای تعداد محدودی ویلا طراحی شده است و هدف اصلی آن ارائه خدمات لوکس و با استانداردهای بالا برای ساکنین است. مدیریت 24 ساعته مجموعه و ارائه خدمات هتلینگ به افراد از ویژگی هایی است که پالم پلازا را از دیگر پروژه های مشابه مجزا می کند. استفاده از گونه های گیاهی مرغوب و منحصر بفرد، طراحی محیطی زیبا و استفاده از درخت های نخل در پروژه همگی در جهت افزایش سطح رفاه و آسایش ساکنین است. 

 

مروری بر امکانات پروژه پالم پلازا:

- مجموعه تفریحی- ورزشی به مساحت 2000 مترمربع شامل استخر سرپوشيده با معماري مدرن، سونای خشک و بخار، سالن بدنسازی، سالن بيليارد، مجموعه گيم نت، تنيس روي ميز، فوتبال دستي و غیره.
- جاده تندرستی به طول 300 متر برای پیاده روی و دوچرخه سواری در فضایی آرام و سرسبز همراه با طراحی آبنمایی زیبا و دست ساز با فواره های هوشمند و نورپردازی در شب
- سیستم مدرن زه کشی با کارآیی 100 درصد جهت انتقال آب باران
- 300 درخت نخل برای زیبایی و طراحی ویژه محیطی
- باغبانی و طراحی فضاهای سبز خلاقانه و با استفاده از بهترین و مرغوب ترین نوع گیاهان و تجهیزات مدرن ساخت و نگهداری فضاهای سبز
- استفاده از گیاه لاوسون برای مرزبندی فضای ویلاها
- ارائه خدمات هتلینگ برای نظافت و نگهداری ویلاها و سیستم تأمین و تحویل مایحتاج ساکنین بدون نیاز به مراجعه حضوری آنها
- انجام امور خشکشویی بدون نیاز به حضور ساکنین
- نگهبانی 24 ساعته
- ارائه خدمات تعمیر و نگهداری تأسیسات به صورت 24 ساعته (مدیریت امکانات)
- طراحی فضای مناسب برای برگزاری مراسم های خاص در ضلع جنوب غربی آبنما؛ مکانی خاص با سیستم صوتی مجهز، طراحی داخلی زیبا و مدیریت کارآمد

 

مالک و سرمایه گذار:

طراحی و معماری این شهرک توسط دانشکده معماری دانشگاه نور انجام شده و مالکان این مجموعه آقایان محسن پیر صالح و مهدی رمضانی می باشند.

 

موقعیت مکانی:

مازندران، کلارآباد، روبروی شهرداری انتهای خیابان کاج، شهرک پالم پلازا

 

شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور انحصاری بازاریابی، برندینگ و فروش در پروژه پالم پلازا در کنار مالکین این پروژه حضور دارد. مطالعات بازار، تحقیقات مخاطب شناسی، تعیین استراتژی های بهره برداری، استراتژی قیمت گذاری و پرداخت، مدیریت فروش و تنظیم قراردادها از جمله نقش های شرکت دوان در این پروژه می باشد. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جزئیات پروژه پالم پلازا به وب سایت پالم مراجعه کنید:

palmplaza.ir

 

برای ارتباط مستقیم با مدیر فروش پروژه با شماره زیر تماس بگیرید:

989123867777+

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانال تلگرام روی لینک زیر کلیک کنید:

t.me/palmplaza

 

شهرک مسکونی پالم پلازا را اینجا ببینید. 

 

 

 

 

 

سرزمین ایرانیان (استان مرکزی)

پروژه سرزمین ایرانیان نخستین پروژه با مقیاس ملی است که دوان ایرانیان به عنوان مشاور بازاریابی و فروش در آن حضور پیدا کرده است. تواضع و هوشمندی مدیران دوان باعث شد تا با وجود تسلط به مفاهیم بازاریابی و فروش، پیش از ورود به این پروژه مطالعات گسترده ای در زمینه مسائل مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و توسعه پروژه به معنای Master Development انجام گیرد تا در نتیجه آن دوان قادر به ترکیب تجربیات استثنایی خود با دانش روز جهان بوده و از این راه بتواند ارائه دهنده خدماتی منحصر به فرد باشد.

 

پروژه سرزمین ایرانیان، اولین منطقه ویژه اقتصادی، تفریحی و گردشگری است که در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران، در مجاورت اتوبان تهران-ساوه و در منطقه زرندیه واقع شده است. این پروژه در سال 1392 به منظور انجام فعالیت های بازاریابی، برندینگ و فروش به دوان ایرانیان واگذار شد. کارفرمای این پروژه عظیم شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان است. سرزمين ايرانيان (آي‌لند) به عنوان بزرگ ترین شهرک بین المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی در ایران، اولين مجموعه در كشور می باشد كه به طور همزمان دارای سه عنوان است:
- منطقه نمونه گردشگري بين ‌المللي (مصوبه هیأت محترم دولت)
- شهرك نمونه گردشگري (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری)
- منطقه ويژه اقتصادي (مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی)

 

درباره مالک و سرمایه گذار:

در راستای تحقق سیاست­ های دولت مبنی بر گسترش صنعت گردشگری در ایران و همچنین با توجه به نیاز مبرم کشور و به ­خصوص شهر تهران به افزایش سرانه مناطق تفریحی و گردشگری، شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان به عنوان یک Master Developer (توسعه ­دهنده مادر) پیشرو در این حوزه در تاریخ 1386/3/6 تاسیس گردید. شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی، رسالت اصلی شهرک­ سازی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و احداث تمامی زیرساخت‌های پروژه (پروژه‌های زیربنایی) شامل احداث کلیه مسیرها، توزیع آب، توزیع برق، جاده‌ها، زون­بندی­ ها و قطعه ­بندی را به عهده دارد تا با احداث زیرساخت­ های پروژه‌های زیربنایی، شرایطی را برای ورود سایر سرمایه­ گذاران در حوزه‌های روبنایی شامل پروژه‌های تفریحی، تجاری و مسکونی به وجود آورد. شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان از طریق مشارکت با مشاوران و شرکت­ های بین ­المللی مطرح در این حوزه، هدف افزایش سطح رفاه جامعه و تامین انتظارات سهامداران را دنبال می­ کند. به جهت پیشبرد اهداف پروژه سرزمین ایرانیان و نبود دانش فنی و تخصصی در بسیاری از حوزه های در دست، این شرکت با هدف اجرای بهترین اقدامات در هر یک از بخش ها با 19 شرکت از متخصصان بین المللی قراردادهایی جهت مشاوره منعقد نموده است.

 

درباره پروژه ملی سرزمین ایرانیان:

سرزمین ایرانیان در زمینی به مساحت 1400 هکتار (معادل سه منطقه شهرداری تهران- مناطق 18، 19، و 20 شهرداری تهران)، دارای 24 کاربری و در سه بخش مجزای اقامتی، تفریحی و کسب و کار تعریف شده است و نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران می باشد. از ویژگی های این پروژه می توان به وسعت بالای مساحت تحت پوشش، استفاده از مشاورین تراز یک خارجی و داخلی به منظور طراحی قسمت های مختلف این پروژه ملی، تنوع کاربری ها (به خصوص کاربری هایی که برای نخستین بار در ایران تعریف شده اند) و حضور سرشناس ترین مدیران کشور به عنوان مشاوران و اعضای کمیته های راهبردی پروژه اشاره کرد که همگی از عوامل افزایش اهمیت و جایگاه عالی این پروژه محسوب می شوند. منطقه زرندیه نیز به دلیل برخورداری از مزایای طبیعی و موقعیت استراتژیک مطلوب، از دیرباز مکانی آباد و امن به شمار می آید که پوشش گیاهی متنوع و طبیعت حاصل از همجواری با رودخانه شور، بستری مناسب برای خلق فضایی ییلاقی، تفریحی و ورزشی را فراهم آورده است. سرزمین ایرانیان با وجود تقسیم بندی هوشمندانه به دو ناحیه (Zone): یک: عمومی، تفریحی و تجاری و دو: مسکونی-اختصاصی، امکان استفاده بازدید کنندگان به صورت آزاد و یا استفاده کنندگان اختصاصی در قالب خریداران ویلاهای مسکونی را فراهم آورده است. ناحیه عمومی این پروژه شامل پیست فرمول 1، بخش تجاری مرکزی (شامل دفاتر کار، شرکت هایی که قصد فراغت از مالیات و عوارض گمرکی دارند و شرکت های چند ملیتی)، انبار و پیست های خاکی، شهر اتوموبیل (Car City)، مرکز تجاری، شهر بازی، پارک آبی، کارتینگ و پیست اسب سواری است.
دوان ایرانیان پس از ورود به این پروژه و با در نظر گرفتن ابعاد آن، فرصت را برای نشان دادن سطح توانایی های خود در بازار املاک و مستغلات ایران مغتنم شمرد. در ابتدای ورود، دوان دانش و تجربه خود را برای فعالیت در چنین پروژه ای مکفی نمی دانست و این امر نشان از تواضع، هوشیاری و آگاهی مدیران دوان ایرانیان داشت. به همین منظور، انجام مطالعات گسترده در فاز اولیه و به منظور کسب اطلاعات در زمینه توسعه در قالب Master Development و پس از آن انجام تحقیقات بازار عمیق و بنیادین در کنار پروسه مطالعات فرصت که در واقع فراهم آورنده ادله کافی به منظور تبیین کاربری های اصلی پروژه بود، آغاز شد. به گفته مدیر عامل دوان ایرانیان، مهندس بشیر انیسی؛ در این فاز دقیق ترین و کامل ترین مطالعات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی انجام گرفت.

 

نخستین چالش دوان ایرانیان در این پروژه، انتخاب تعدادی از کاربری های پیشنهاد شده بود که بیشترین بازگشت سرمایه را در کمترین زمان تضمین می کرد.

 

پس از انجام تحلیل های مالی گسترده در طی چندین مرحله، زود بازده ترین قسمت پروژه، "دهکده گلف" شناسایی شد و بازاریابی و فروش 1600 ویلا در زمین هایی با متراژ 400 تا 2500 مترمربع در دستور کار تیم فروش دوان قرار گرفت.
مجموعه گلف سرزمين ايرانيان در زميني بالغ بر 320 هكتار در قلب پروژه سرزمين ايرانيان و داخل بلوار 90 متري واقع شده است و از جمله مهمترین بخش های توسعه این پروژه عظیم می باشد. این مجموعه اقامتی که به پشتوانه جذابیت و محبوبیت ورزش گلف و برمبنای برآورده کردن استانداردهای ویژه این ورزش بنا شده است دارای 7 دریاچه مصنوعی جمعاً به مساحت 3 هکتار می باشد. زمین های چمن گلف در دو فاز در دست اجرا هستند و مساحت 92 هکتار را به خود اختصاص داده اند. این دهکده اقامتی مشتمل بر 1620 واحد مسکونی ویلایی به دور زمین استاندارد گلف با 18 حفره طرح ریزی شده است. بخشی از این ویلا ها در قسمت شمالی زمین گلف و بخش دیگری در قسمت جنوی و غربی آن واقع شده اند.
قرار گیری دهکده گلف در قلب پروژه سرزمین ایرانیان موقعیت آن را نسبت به سایر بخش ها استراتژیک نموده است. این مجموعه با داشتن زمینی به مساحت 92 هکتار است به عنوان ریه های تنفسی شهرک ایرانیان قلمداد می گردد. دهکده گلف دارای چمن ویژه ای مخصوص بازی گلف است که به صورت انحصاری و برای پروژه زمین گلف، از خارج از ایران وارد شده و طی نظارت مشاوران شرکت پاسفیک کاست دیزاین در شرایط خاصی در ایران، پرورش داده می شود. نگهداری چمن علاوه برتحمیل هزینه های بسیار زیاد ، نیاز به مقدار زیادی آب برای ادامه حیات دارد، اما گونه چمن استفاده شده در این پروژه با در نظر گرفتن شرایط و اقلیم منطقه انتخاب شده و کاملا با شرایط منطقه سازگار می باشد و به علت نوع رویش خاص آن هزینه نگهداری زیادی نیز ندارد.
علاوه بر موقعیت ویژه می توان به طراحی منحصر به فرد مجموعه ویلایی این دهکده نیز اشاره نمود. در این طراحی از مزیت توپوگرافی زمین جهت داشتن دید و منظر ویلاهای به زمین گلف استفاده شده است به طوریکه بسیاری از ویلاهای اطراف زمین امکان دید به فضای سبز را دارا می باشند.

سایر اطلاعات بخش دهکده گلف:
- مجموعه ورزشی و کلوپ گلف
- تالار و سالن اجتماعات مجلل
- زمین تنیس و اسکواش
- استخر و سالن بدنسازی
- رستوران و کافی شاپ
- هتل
- Proshop

 

پس از برگزاری جلسات و نشست های متعدد با کارفرما و تعیین کاربری ها، فرآیند بازاریابی دهکده گلف آغاز شد. از چالش های اصلی این پروژه در فاز بازاریابی می توان به اعتماد سازی برای خریداران اشاره کرد. از آنجایی که در حین عملیات بازاریابی، فعالیت های ساخت و ساز در محل پروژه به طور جدی آغاز نشده بود، دوان ایرانیان برنامه خود را مبنی بر تصویر سازی دقیق از آینده پروژه به منظور جذب خریداران بالقوه و طرح تورهای بازدید از پروژه تنظیم کرد تا خریداران بدون دغدغه از محل پروژه بازدید نموده و بتوانند اطلاعات لازم را در محل پروژه کسب نمایند.
استراتژی فروش در این پروژه، پس از ارائه پیشنهادات متنوع و برگزاری نشست های متناوب که طی آن رضایت کارفرما به صورت کامل حاصل گشت، به چهار شیوه تدوین شد:
1. واگذاری زمین و ویلا
2. واگذاری زمین با مجوز ساخت
3. مشارکت در ساخت با شرکت ها و جذب سرمایه گذار
4. تهاتر

 

یکی از چالش های مهم این پروژه را می توان موضوع "قیمتگذاری" دانست که به دلیل نوین بودن کانسپت پروژه، هیچ یک از روش های متداول در زمینه قیمتگذاری برای این منظور مناسب قلمداد نمی شدند. پس از بررسی استراتژی ها و روش های متفاوت قیمت گذاری، دوان ایرانیان شیوه "قیمت گذاری بر اساس ذهنیت خریدار" را به عنوان مناسب ترین و عملیاتی ترین روش قیمتگذاری در دهکده گلف سرزمین ایران تشخیص داد. بدین منظور، دوان ایرانیان تمرکز خود را بر شناسایی عوامل ایجاد کننده تمایز در این پروژه معطوف کرد. مهمترین ویژگی و عامل تعریف کننده هویت این پروژه استاندارد بالای کیفی آن و تعریف مفاهیم و کاربری هایی بود که تا پیش از این در کشور وجود نداشت، از این رو، ماهیت این پروژه به مثابه «فروش یک رویا» برای مشتریان تعریف شد؛ رویایی لذتبخش که تا پیش از آن وجود نداشت.

از دیگر استراتژی های هوشمندانه دوان ایرانیان در این پروژه ابداع مدل تأمین مالی ویژه درخور ویژگی های اصلی پروژه بوده است. نخستین ویژگی از این مدل مربوط به شرایط رزرو و پیش پرداخت و ویژگی دوم، پرداخت اقساط منوط به پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است که این امر خود به خود باعث ایجاد اعتماد در ذهن خریداران می شد.

از ابزار های تبلیغاتی ویژه این پروژه می توان به اقدامات وسیع در حوزه روابط عمومی اشاره کرد. برگزاری همایشی عظیم با محوریت تکنولوژی چمن زمین های گلف توسط متخصص سرشناس و بین المللی زمین های گلف، فیل رایان در سایت پروژه علاوه بر افزایش آگاهی از نام پروژه، باعث بازدید افراد زیادی از محل پروژه می شد و یکی از نخستین اقدامات در حوزه روابط عمومی در نوع خود به شمار می رفت. برگزاری این همایش درست همزمان با فاز فروش و زمان بهره برداری از زمین چمن دهکده گلف بود.
از دیگر فعالیت های دوان ایرانیان پیشنهاد تاسیس یک شرکت بهره بردار از پروژه بود که با موافقت کارفرما مواجه شد اما به دلایلی عملیاتی و مدیریتی در اجرا قادر به کسب موفقیت های چندانی نبود.

دومین زمینه همکاری شرکت دوان ایرانیان با مجموعه سرزمین ایرانیان؛ همکاری در فروش انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بوده است که با توجه به قرار گرفتن در منطقه ویژه اقتصادی اهرمی قوی در راستای ایجاد مزیت رقابتی این پروژه به شمار می رود. به علت وجود معافیت گمرکی، کاربری های متفاوتی برای این انبارها در نظر گرفته شده که مواد غذایی و اسانس، کالاهای سخت، سرهم ساز، ذخیره و غیره نمونه هایی از این کاربری ها هستند.

همکاری دوان با سرزمین ایرانیان منجر به فروش بیش از 100 واحد ویلایی در دهکده گلف زمانی که حتی جاده آن ناحیه ساخته نشده بود، و فروش کل انبارهای منطقه ویژه به یکی از معتبرترین شرکت های ایرانی شد. دوان ایرانیان یکی از مهمترین علل موفقیت خود در این پروژه را انجام مطالعات وسیع و کسب هر روزه دانش مرتبط به منظور بهینه سازی فرآیند های خود می داند.

پروژه سرزمین ایرانیان از جهات بسیاری برای دوان ایرانیان حائز اهمیت است. ابعاد استثنایی پروژه، حضور مدیران سطح عالی کشور، کاربری های نوین، همه از جمله عواملی است که سرزمین ایرانیان را در کارنامه دوان درخشان می سازد. مدیرعامل دوان، مهندس بشیر انیسی، از پروژه سرزمین ایرانیان را به عنوان یک فرصت بزرگ آموزشی یاد می کند و یافته های آن را از مهمترین دستاوردهای دوان ایرانیان می داند.

 

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پروژه دهکده گلف مراجعه فرمایید:

iland-Golf Resort

 سرزمین ایرانیان را اینجا ببینید.

 

989123865555+

سرزمین

گلف

 

مرکز تجاری سیتادیوم (رشت)

شهر رشت از جمله کلانشهرهای ایران می­ باشد که مدتی است روند ساخت و ساز در آن شدت بیشتری گرفته و بافت شهر از حالت سنتی به سمت مدرن پیش می­ رود و شاکله عمومی آن در حال تغییر است. امروزه با توجه به نیازهای جدید ساکنان کلانشهرها شاهد ساخت و سازهای متعددی با کاربری­ های مختلف هستیم. رشت نیز از این امر مستثنی نبوده و نهادهای مختلف خصوصی و دولتی در آن شروع به فعالیت­ های ساختمانی کرده­ اند. در میان تمامی ساخت و سازها، سرمایه گذاری روی ساخت واحدهای تجاری از جمله فعالیت ­هایی است که مخصوصا با توجه به شرایط جدید بازار کسب و کار رونق زیادی گرفته است. ورود برندهای جدید خارجی به بازار ایران و افزایش تقاضا برای این محصولات، سرمایه­­ گذاران بسیاری را به سمت سرمایه گذاری روی واحدهای تجاری ساختمانی کشانده است. شهر رشت بعد از تهران و کرج، بزرگترین بازار متقاضی مجتمع های تجاری را داراست که برخلاف دو شهر اول، رشت هنوز پتانسیل بسیار بکری برای سرمایه­ گذاری و توسعه مناسب دارد.

با توجه به همین موضوع، پروژه سیتادیوم، با استفاده از پتانسیل های بسیار مناسب بازار، در موقعیت مکانی بسیار مناسبی در شهر رشت در دست اقدام برای ساخت و بهره برداری می باشد.

موقعیت مکانی بسیار مناسب پروژه سیتادیوم در شهر رشت در ارتباط با دیگر شهرهای اصلی شمال کشورمان، سبب می­ شود تا یک مرکز خرید موفق و با استاندارد علاوه بر داشتن بازار مخاطب محلی، گروه مخاطب بسیاری نیز از اطراف و در سطح منطقه ای داشته باشد. فواصل زمانی این مرکز با شهرهای اطراف در فاصله 30 الی 40 دقیقه می باشد و دسترسی مناسب جاده ای بین آنها وجود دارد. از سوی دیگر، پروژه سیتادیوم در مسیر ترددی ساکنین رشت به مناطق تفریحی ساحلی دریای خزر قرار گرفته و همچنین مجاورت آن با مسیر تردید تهران به بندرانزلی و برعکس نیز در موقعیت استراتژیک آن تأثیر ویژه ای دارد.

پروژه تجاری سیتادیوم در زمینی به مساحت 51306 مترمربع واقع شده است. این مرکز خرید مدرن در چهار طبقه با زیر بنای کل حدود 110 هزار مترمربع توسط گروه مشاورین معماری YAP، از معروف ترین طراحان تجاری اروپایی، با همکاری مشاور طراحی بن سار به سرپرستی مهندس مجیدی از بنام ترین و زبده ترین معماران ایرانی طراحی شده است. رعایت استانداردهای دقیق طراحی برای یک مرکز خرید، از جمله ویژگی های منحصربفرد سیتادیوم است که قطعا سبب جذب گروه مخاطب بالایی خواهد شد.
سیتادیوم اولین مکان برای حضور شرکت معتبر کارفور با نام تجاری هایپر استار در شمال ایران خواهد بود و مساحتی بالغ بر 10 هزار مترمربع در اختیار این مرکز خرید روزانه قرار خواهد گرفت که برای 500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد. تعداد کل اشتغال مستقیم ایجاد شده در مرکز تجاری سیتادیوم رشت 2000 نفر خواهد بود. 

برای آشنایی بیشتر با گروه مشاور معمار این پروژه روی لینک زیر کلیک کنید:

YAP Group

 

مروری بر امکانات سیتادیوم رشت:

- هر طبقه از این مجتمع تجاری- تفریحی؛ حدود 21 هزار متر مربع فضای ناخالص تجاری دارد که برای استفاده مخاطبین در کمال فراغ بال و آسایش طراحی شده است.
- در هر طبقه، 4 رستوران و کافی شاپ جهت رفاه حال استفاده کنندگان و افزایش سرزندگی محیط و تبدیل شدن به مقصدی برای گردشگری طراحی شده است.
- در طبقه سوم، فضای بازی کودکان به صورت استاندارد و با داشتن مساحت کافی و مناسب و کتاب فروشی با کانسپتی جدید و با داشتن فضای لازم برای مطالعه طراحی شده است.

- طبقه آخر این مجموعه به کاربری فرهنگی اختصاص داده شده است و امکان استفاده از فضاهایی همچون سینما، تئاتر، گالری های هنری و دیگر مراکز فرهنگی برای خانواده ها و جوانان فراهم شده است.
- فضای فودکورت با رعایت تمامی استانداردهای ساخت یک فضای مدرن با مساحتی چشم گیر جهت افزایش رفاه حال استفاده کنندگان و بعنوان نقطه ای جذاب برای حضور طراحی شده است.
- فضای پارکینگ بسیار خوب و با ظرفیت بالا، با ظرفیت 1367 جای پارکینگ، طبق آخرین استانداردهای طراحی و با توجه به ایجاد جریانی روان از رفت و آمد طراحی شده است.
- مدت زمان ساخت پیش بینی شده برای این پروژه 24 ماه می باشد.

 

مالک و سرمایه گذار:

پروژه تجاری سیتادیوم با سرمایه گذاری شرکت بوکا و مدیریت ساختمانی شرکت رهاب آرته ایرانیان تعریف شده و در دست اقدام می باشد.

برای آشنایی با گروه بوکا روی لینک زیر کلیک کنید: 

 

www.boukaholding.com 

 

 

موقعیت مکانی:

گیلان، شهر رشت، جاده رشت به انزلی

 

شرکت دوان ایرانیان مشاور استراتژیک توسعه پروژه می باشد. مکان یابی، مطالعات فرصت و مهندسی ارزش این پروژه بر عهده این شرکت بوده است. فعالیت های صنف بندی مجموعه و مدیریت جذب برندها، نامگذاری Naming،  برندینگ و تعیین هویت بصری، تدوین استراتژی های بازاریابی پروژه multi-channel و همچنین مسئولیت استراتژی های قیمت گذاری و واگذاری و فروش نیز برعهده شرکت دوان ایرانیان می باشد. دوان ایرانیان در این مجموعه نقش یک توسعه دهنده Developer را ایفا می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:

989123865555+

ویدئو سیتادیوم رشت را اینجا ببینید.

وب سایت سیتادیوم

 

 

 

 

 

 

مرکز تجاری سیتادیوم (ارومیه)

مشخصات پروژه سیتادیوم ارومیه:

  • مرکز تجاری سیتادیوم ارومیه 7 طبقه است که شامل هایپرمارکت و پارکینگ می شود و پیش بینی توسعه سینما نیز در طراحی آن دیده شده است.
  • سیتادیوم با توجه به توپوگرافی مناسب زمین، در دو فاز A و B طراحی شده است که در دو فاز زمانی نیز ساخته می شوند.
  • فاز اول این پروژه شامل هایپرمارکت و تمامی واحدهای پشتیبانی کننده آن و همچنین ردیفی از مغازه ها خواهد بود و مساحت زیرساخت آن 33776 مترمربع می باشد.
  • فاز دوم شامل یک ساختمان 6 طبقه تجاری خواهد بود که طراحی پارکینگ نیز در این فاز دیده شده است. مساحت زیرساخت فاز دوم 159849 مترمربع می باشد.
  • مساحت زیرساخت کل پروژه 193625 مترمربع می باشد.

 

 

مروری بر امکانات مجتمع تجاری سیتادیوم ارومیه:

  • یک طبقه مجزا فودکورت و کافی شاپ در طبقه ششم، با کیفیت بالای طراحی و اجرا همراه با سیستم های تهویه مطبوع و فضاهای تخلیه هوا، به همراه سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، سیستم تفکیک و دیاگرام انتقال زباله
  • شهربازی، با مساحتی چشم گیر در رقابت با دیگر مراکز تفریحی
  • هایپرمارکت، در فضایی با وسعت بالا با سیستم تمام هوا و طراحی استاندارد
  • فضای کافی و مناسب پارکینگ برای استفاده کنندگان به صورت یک طبقه کامل پارکینگ و 8 طبقه پارکینگ در فضای نیمه باز نیم طبقات
  • فضاهای بهداشتی با تعداد مناسب و کافی
  • سرزمین بازی کودکان
  • احداث یک طبقه سینما در آینده

 

مالک و سرمایه گذار

پروژه منحصربفرد سیتادیوم ارومیه با مشارکت شرکت بوکا به عنوان بخش خصوصی با شهرداری ارومیه در حال ساخت و اجرا می باشد.

برای آشنایی با گروه بوکا روی لینک زیر کلیک کنید:

www.boukaholding.com

 

سایر اطلاعات پروژه

اجرای سیستم هوشمند BMS و بهره وری مناسب از انرژی با همکاری شرکتهای داخلی و خارجی

دارای سیستم ذخیره برق UPS و برق اضطراری با بهترین کیفیت

اجرا و نصب آسانسورهای نفربر و باری، پله های برقی و رمپ های متحرک خارجی درجه یک با آخرین تکنولوژی دنیا

اجرای سیستم ذخیره آب برای مواقع ضروری

اجرای معماری داخلی و سقفهای کاذب با بهترین مصالح نوین و نفیس

اجرای پارکینگ ها با سنسور و سیستم هوشمند پارکینگ

سیستم تهویه و سرمایش و گرمایش مطبوع مجموعه

دوربین های مداربسته و سیستم حفاظتی- حراستی

سیستم تلفن مرکزی داخلی

سیستم اطفاء حریق

دارای انبار و سردخانه

محوطه سازی و فضای سبز مدرن

برخورداری از آب نما و فضاهای سبز در داخل فضای تجاری

 

 

شرکت دوان ایرانیان مشاور استراتژیک توسعه پروژه می باشد. مکان یابی، مطالعات فرصت و مهندسی ارزش این پروژه بر عهده این شرکت بوده و طبق استراتژیهای پیشنهادی از سوی این شرکت، توسعه و ساخت این مجموعه در دو فاز مجزا صورت خواهد گرفت که شروع بهره برداری در همان فاز اولیه توسعه صورت خواهد پذیرفت و همین موضوع سبب بالاترین نرخ بهره وری از پروژه خواهد شد. فعالیت های صنف بندی مجموعه و مدیریت جذب برندها، نامگذاری Naming،  برندینگ و تعیین هویت بصری، تدوین استراتژی های بازاریابی پروژه multi-channel و همچنین مسئولیت استراتژی های قیمت گذاری و واگذاری و فروش نیز برعهده شرکت دوان ایرانیان می باشد.

 

ویدئو سیتادیوم ارومیه را اینجا ببینید. 

وب سایت سیتادیوم 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید:

989123965555+

 

 

 

 

 

 

برجهای مسکونی رزت (تهران)

دوان ایرانیان در سال 1395 به عنوان مشاور انحصاری بازاریابی و فروش برج های مسکونی رزت توسط کارفرمای محترم این پروژه، هلدینگ معتبر بوکا، انتخاب شد.


برج های مسکونی رزت در زمینی به مساحت 10732 مترمربع در منطقه 5 تهران و با طراحی فرزاد دلیری، معمار نام آشنا و خبره ایرانی در حال ساخت می باشد. در شرایط پر ترافیک امروز شهر تهران، همجواری با بزرگراه های همت، باکری، حکیم و نیایش و دسترسی به وسایل نقلیه عمومی همچون مترو سبب آن شده است تا موقعیت مکانی رزت از حیث دسترسی یکی از بهترین و مطلوب ترین موقعیت های محدوده غرب تهران تلقی شود که همین موضوع می تواند نقشی بسیار حائز اهمیت در ساخت و حفظ تصویر ذهنی مناسب در ذهن خریداران محسوب شود.


پس از انجام مطالعات دقیق و جامع اولیه، فرآیند طراحی کمپین های بازاریابی آغاز شد. به همین منظور، تعریف هویت جدید برای ساختمان و اقدامات مهندسی ارزش پروژه آغاز گردید تا از این راه خریداران پروژه امکانات رفاهی بیشتری را دریافت کرده و در نهایت رزت تبدیل به خانه ای دوست داشتنی برای مخاطبین خود شود. تعریف امکاناتی همچون سوپرمارکت و نانوایی، باشگاه ورزشی، لابی مجهز، اصلاح آسانسورها، مهد کودک و سالن همایش، و طراحی محوطه و بام سبز پروژه به عنوان مکانی برای گردهمایی های خانوادگی از جمله اقدامات در راستای مهندسی ارزش پروژه رزت بوده است. 


تغییر نام، طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و وبسایت درخور پروژه با بهره گیری از تیم حرفه ای طراحی، تولید محتوای ابزارهای تبلیغاتی ، طراحی و ساخت دفتر اطلاع رسانی و فروش منحصر به فرد و منطبق با جایگاه برج رزت از جمله فعالیت های تیم بازاریابی دوان جهت معرفی هویت جدید پروژه و بهبود و ارتقاء تصویرذهنی آن در ذهن مخاطبین بوده است. دوان ایرانیان همواره پیشتاز در طراحی و اجرای ایده های نو در میان هم صنفان خود بوده است؛ از این رو در پروژه رزت به منظور ملموس ساختن شرایط پروژه و ویژگی های استثنایی آن، با استفاده از جذابترین ابزارهای نمایش بصری همچون ماکت و انیمیشن، اقدام به خلق تصویری واقعی برای مشتریان خود کرده است.

از اقدامات بسیار حائز اهمیت در پروژه رزت تشخیص و شناسایی درست بازار مخاطبین این پروژه بوده است که همین موضوع در تعریف و طراحی کمپین های موثر بازاریابی و تبلیغات نقشی بسیار تأثیرگذار را ایفا کرده است.

پس از مطالعه مدل های متفاوت قیمت گذاری و تحلیل موقعیت پروژه، دوان ایرانیان با بکارگیری استراتژی های هوشمندانه در زمان فروش پروژه، قیمت گذاری بهینه با توجه به زمان فروش، تعیین شرایط پرداخت منعطف و تدوین قرارداد فروش بی نقص توانست در مدت زمان تعیین شده به وعده خود نسبت به کارفرما عمل کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده، فرآیند فروش را پیش ببرد. تقسیم بازار و جایگاه یابی پروژه رزت به صورت حرفه ای و با بکارگیری دانش به روز جهان به گونه ای انجام شد که افراد محترم و سرشناسی چون آقایان محمود دولت آبادی، حمیدرضا پگاه و مهدی رحمتی اقدام به خرید واحدهای مسکونی این مجتمع نموده اند. رزت با توجه به امکانات ویژه و شرایط خاصی که داراست، پروژه بسیار مهمی برای دوان ایرانیان تلقی می شود. همکاری دوان ایرانیان با هلدینگ بوکا نتایج مثبت و سازنده ای را در پی داشت که منجر به خلق پروژه های مشترک بسیار شد.

از دیگر فعالیت های بسیار حائز اهمیت در پروژه رزت اخذ بازخورد از فرم های بازدیدکنندگان و خریداران جهت بهبود تمامی فعالیت های یکپارچه مهندسی بازاریابی و فروش دوان همچنین تنظیم بندهای حقوقی تخصصی در عنوان قراردادها بوده است. 

تیم دوان پس از به پایان رساندن قرارداد کارگزاری مهندسی بازاریابی و فروش رزت اکنون به عنوان نماینده کارفرما در فروش مجدد تا تحویل و  استقرار تیم بهره برداری واحدها با خریداران افتخار همکاری را خواهد داشت. 

 

درباره رزت:

برج های مسکونی رزت در زمینی به وسعت 10732 مترمربع با زیربنای 65212.2 مترمربع در منطقه 5، محله شهر زیبا، در حال احداث می باشد. پروژه مسکونی رزت یک مجموعه مسکونی 364 واحدی است که تعداد طبقات آن از سطح زمین 13 طبقه و یک طبقه پیلوت و 5 طبقه زیرزمین می باشد. رزت بزرگترین پروژه ساختمانی منطقه 5 تهران محسوب می شود و دسترسی بسیار مناسب آن از جمله ویژگی های حائز اهمیت این پروژه است. معماری چشم نواز برج ها با طراحی گروه مهندس فرزاد دلیری همراه با امکانات و خدمات رفاهی کامل و مناسب، رزت را تبدیل به مجموعه ای لوکس و منحصربفرد کرده است.

امکانات بی نظیر این پروژه شامل موارد ذیل می باشد:
- 405 فضای پارکینگ برای ساکنین
- دو مجموعه مجزا استخر و سونا
- دو سالن بدن سازی مجزا برای آقایان و بانوان
- جاده تندرستی
- سینمای خانوادگی
- سالن اجتماعات
- 10 باب واحد تجاری- رفاهی- خدماتی با متراژ کلی 1035 مترمربع
- زمین تنیس، والیبال و بسکتبال
- فضای طراحی شده روف گاردن

 

سایر اطلاعات پروژه:
- فضای مشاعات ساختمانی وسیع و مناسب با متراژ 28245 مترمربع
- دسترسی آسان از طریق اتوبان های همت، حکیم و باکری
- مجاورت با ایستگاه مترو خط 6
- عدم اشراف واحدها به یکدیگر
- نورگیر بودن تمامی واحدها
- سیستم مناسب و مطبوع سرمایش و گرمایش
- فضای سبز مناسب وسیع و زیبا

 

موقعیت مکانی:

تهران، شهرزیبا، میدان الغدیر، جنب کلینیک مهر

 

مالک و سرمایه گذار:

مالک پروژه مسکونی رزت شرکت ساختمانی رهاب ساخت ماهان زیرمجموعه هلدینگ بوکا می باشد. برای آشنایی بیشتر با این هلدینگ روی لینک زیر کلیک کنید:

www.boukaholding.com

LOGO

 

برای کسب اطلاعات بیشتر:

989123864444+

www.rozetresidence.ir

 

برای تماشای انیمیشن پروژه مسکونی رزت روی لینک زیر کلیک کنید:

Rozet Animation

 

 

 

مرکز تجاری شهریار

مرکز تجاری تفریحی شهریار در زمینی به وسعت 10800 متر مربع با زیر بنای 108348 متر مربع در 11 طبقه در حال احداث می باشد این پروژه عظیم تجاری، اولین مرکز تجاری و تفریحی در شهریار و در بهترین موقعیت مکانی شهر به لحاظ تجاری واقع شده است . خیابان ولیعصر شهریار، عملا تنها مقصد خرید جمعیت یک میلیون و سیصدهزارنفری شهریار می باشد و این خاصیت تجاری کم نظیر، باعث رشد شدید قیمت واحدهای تجاری دراین خیابان گردیده است که حتی با بهترین نقاط تجاری تهران نیز رقابت می نماید. باتوجه به قرارگیری این مجتمع در ورودی خیابان ولیعصر و دسترسی آسان به این مرکز تجاری و امکانات و خدمات گسترده این مرکز بی شک آن را به مجموعه ای بی بدیل تبدیل خواهد نمود. از سوی دیگر طراحی منحصر بفرد این مجتمع که از طریق پلکان ورودی با پله های کم ارتفاع، امکان دسترسی به طبقات همکف، اول و دوم را بصورت مستقل فراهم می نماید، به همراه جانمایی هوشمندانه آسانسورها و پله های برقی، باعث ایجاد موج حرکتی در تمام طبقات و بخش های مجتمع شده و به رونق آن می افزاید. این پروژه منحصر به فرد دارای امکانات بسیاری است از جمله:

- پارکینگ با ظرفیت 1000 دستگاه خودرو

- هایپر مارکت به وسعت 3600 متر مربع (دومین فروشگاه هایپر درایران به لحاظ وسعت)

- تعداد 700 واحد تجاری

- فود کورت و رستوران های بین الملل

- شهربازی

 

مالک و سرمایه گذار

شرکت فولاد احسان اهواز

شرکت خدمات فنی و بازرگانی فولاد احسان اهواز طی شماره ثبت 157083 مورخ 1378/8/23 در اداره ثبت و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و سرمایه فعلی شرکت دویست میلیارد ریال می باشد. شرکت طی 16 سال فعالیت خود عمدتا در بخش بازرگانی و واردات و خرید و فروش داخلی فعالیت داشته و بصورت تخصصی در زمینه واردات و خرید و فروش انواع شمش فولادی و محصولات مشابه فعالیت داشته است.

فولاد احسان اهواز در کنار فعالیت های تخصصی خود اقدام به انجام فعالیت های ساختمانی نیز نموده است که از جمله آنها می توان به مجموعه چندمنظوره نیروانا سازه کیش در جزیره کیش، برج نیروانا واقع در خیابان الهیه تهران و پروژه مرزن آباد اشاره کرد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر از قسمت همکاران بازدید فرمایید.)

 

موقعیت مکانی:

 شهریار، بین تقاطع رسول اکرم و شهید مفتح

 

سایر اطلاعات پروژه :

از دیگر امکانات پروژه عظیم تجاری – تفریحی شهریار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- 6 دستگاه آسانسور جهت سرویس دهی به واحدهای تجاری –تفریحی - رستوران و شهربازی

- دو دستگاه آسانسور حمل بار

- 6 دستگاه راه پله

- 30 دستگاه پله برقی

- 2 دستگاه رمپ برقی

- دو رمپ اتومبیل رو در دو ضلع (با عرض 8 متر جهت ورود و خروج مستقل) به پارکینگ

- سیستم اطفا و اعلام حریق

 

شرکت دوان ایرانیان کارگزاری بازاریابی و فروش این پروژه بی نظیر را در پاییز 1394 به عهده گرفته است. مراحل ساخت این پروژه باتوجه به بکارگیری تیم های فنی و مهندسی خبره با کیفیتی بی نظیر درحال انجام بوده که اجرای اسکلت بتنی (درطبقات منفی) و فلزی (پیچ و مهره ای در طبقات همکف به بالا)، استفاده از کوبیاکس در سقف های بخش بتنی و سقف عرشه فولادی در بخش فلزی، گوشه هایی از تکنولوژی های به روز بکار رفته دراین مرکز می باشند و براساس برنامه زمان بندی اجرا، افتتاح و بهره برداری از پروژه درنیمه اول سال 1397 پیش بینی شده است.

شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مرکز تجاری شهریار، تصاویر، پلان ها و شرایط پرداخت را مشاهده فرمایید و از آخرین اخبار پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلع شوید:

https://telegram.me/markaztejari

 ارتباط مستقیم با مدیر فروش پروژه شهریار:

989123865555+

 

تماشای ویدئو

 

 

پروژه لکسون تجربه ای درخشان در تاریخچه فعالیت شرکت دوان ایرانیان محسوب می شود. ما لکسون را آغازگر انتقال مفاهیم مدرن در بحث برندینگ و پریمیوم سازی در بناهای بلندمرتبه می دانیم و امیدواریم توجه به ابعاد برندینگ در صنعت ساختمان در تمامی پروژه ها خصوصا پروژه های بلندمرتبه لحاظ شود.

 

پروژه لکسون (که در ابتدا با نام ساحل شرقی شناخته می شد) واقع در زون شرقی دریاچه چیتگر و در رینگ دوم دریاچه در سال 1393 به شرکت دوان ایرانیان واگذار شد. کارفرمای این پروژه شرکت توسعه ابنیه همت می باشد و طراحی این پروژه توسط آرشیتکت بنام، آقای فرزاد دلیری انجام شده است.


درباره شرکت ابنیه همت؛ مالک و سرمایه گذار پروژه لکسون: جمعی از مدیران با سابقه درخشان در صنعت ساختمان در کنار مدیران و کارکنانی برجسته و موفق در دیگر عرصه های علمی و فرهنگی کشور، اعضای 106 نفره ی سهامداران شرکت توسعه ابنیه همت را به شماره ثبت 424074 تشکیل می دهند. این شرکت به لحاظ رزومه ساخت و تعهد در زمان تحویل، تجربه ارزشمندی در زمینه سرمایه گذاری و ساخت پروژه های مختلف در تهران داشته است. پروژه لکسون یکی از شاخص ترین پروژه های حال حاضر این شرکت می باشد. برج لکسون در زمینی به مساحت 5400 متر مربع با زیربنای 100000 متر مربع و در 30 طبقه طراحی شده است و دارای 260 واحد اداری و 90 واحد تجاری می باشد.

کارفرمای جوان و خوش فکر این پروژه، با کنار هم گذاشتن عواملی همچون "طراح بنام"، "موقعیت جغرافیایی مناسب" و" انتخاب ایده های منحصر بفرد" با بهره گیری از مشاوره تخصصی دوان ایرانیان توانست پازل موفقیت در ساخت و ساز را تکمیل نماید. ایده اولیه پروژه برای طبقات تجاری، مرکز خرید تخصصی عروس و داماد بود که این موضوع را می توان نشات گرفته از ضعف استراتژی ورورد به بازار و جایگاه یابی نادرست، در نظر گرفت. نحوه تامین مالی این پروژه به صورت فروش برگه سهام پروژه به سهامداران و مشتریان تعاونی تعریف شده بود. در چنین شرایطی رفتار سهامداران از دو حالت خارج نخواهد بود: حالت اول آن که سهامداران می توانستند در مقابل سهام خود مبالغ نقدی دریافت کنند، یا سهام آن ها با قیمت مناسبی تبدیل به واحد شود. به همین علت لزوم پریمیوم سازی جایگاه این پروژه به شدت احساس می شد.


دوان ایرانیان پس از انجام مطالعات فرصت عمیق و گسترده در خصوص پروژه و اجرای فرآیند تحقیقات بازار جامع، در گام اول کارفرما را متقاعد کرد که عنوان کاربری مرکز خرید عروس و داماد را به صورت موقت از فعالیت های بازاریابی و فروش خود حذف کند تا فرآیند جایگاه یابی به صورت یکپارچه تری انجام گیرد. با توجه به نحوه تامین مالی پروژه و در نتیجه مطالعات گسترده در راستای سودآور بودن پروژه های بلندمرتبه؛ نیاز شدیدی از جانب تیم دوان به منظور پریمیوم سازی واحدهای اداری پروژه لکسون احساس می شد.

 

پس از تثبیت جایگاه این پروژه، فرآیند تعریف دوباره هویت برند با بررسی چهار بازوی اصلی "موقعیت جغرافیایی مناسب، تصویر ذهنی، خدمات و عملکرد منحصربفرد" آغاز شد.

 

* در اولین گام برندسازی پروژه لکسون، موقعیت جغرافیایی آن به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه به لحاظ راه های دسترسی در موقعیت بسیار مناسبی قرار داشت و مجاورت با دریاچه و قرارگیری در ضلع شرقی آن با توجه به پروژه بام لند که در آن زمان در حال ساخت بود، امتیاز ویژه ای برای آن به حساب می آمد که دوان ایرانیان با اعتقاد راسخ خود به مزیت رقابتی پروژه از حیث دسترسی و اعتقاد به موفقیت پروژه بام لند در آن سال؛ این موضوع را تبدیل به یکی از مانورهای تبلیغاتی خود در مذاکرات فروش کرد. دوان در مذاکرات فروش بام لند را به منطقه JBR دبی تشبیه می کرد و اعتقاد داشت رونق اجتماعی این محیط سبب رونق و رشد پروژه لکسون خواهد شد. از سوی دیگر پیش بینی دوان بر این بود که در سال های آتی ساخت و توسعه دفاتر کاری لوکس به دلیل اشباع مناطق شمالی تهران، در بخش غربی تهران رونق خواهد گرفت و از این رو تعریف کانسپتی لوکس برای برج اداری در منطقه غرب تهران با توجه به دسترسی های مناسب آن، توجیه پذیر خواهد بود.  

 

* از بُعد تقویت و تعریف تصویر برند Brand Image، دوان ایرانیان با نام گذاری مجدد پروژه و استفاده هوشمندانه از ترکیب واژه های Luxury، Zone و Lake نام لکسون Lexon را برای این پروژه پدید آورد، زیرا به اعتقاد ما نامگذاری از جمله عوامل بسیار مهم در ساخت تصویر ذهنی مناسب از منظر مخاطب محسوب می شود. طراحی لوگو و هویت بصری، طراحی کاتالوگ لوکس درخور هویت پروژه، چیدمان و به کارگیری تیم مذاکره کننده حرفه ای و طراحی دفتر فروش از دیگر فرآیندهای فاز دوم برندسازی بود. یکی از چالش های اصلی تیم دوان در این مرحله اقناع تیم کارفرما به طراحی دفتر فروش لوکس در مجاورت ساختمان پروژه محسوب می شد که با موفقیت روبرو شد. ماهیت لوکس پروژه در تمامی اجزای دفتر فروش به خوبی دیده می شد و با توجه به فضای غالب منطقه 22، این نخستین بار بود که پروژه ای با این سطح کیفی در این منطقه تعریف می شد. پروسه بازاریابی نیز به صورت مرحله ای و با در نظر گرفتن جایگاه پریمیوم پروژه طراحی شد. برگزاری مراسم های لانچ خصوصی و تشریفاتی برای مخاطبین بالقوه پیش از اعلان عمومی همچون لانچ خصوصی بازیگران و هنرمندان سینما و حضور در مسابقاتی همچون مسابقه اسب سواری با توجه به مخاطبان خاص آن، از جمله این اقدامات بوده است.


* امروزه موضوع خدمات در ساختمان­های بلندمرتبه از جمله موارد کلیدی در موفقیت در امر بهره برداری محسوب می شود و خریداران برای این بعد از ویژگی های یک ساختمان اهمیت بسیاری قائل هستند. امر خدمات و سرویس های موجود در ساختمان خصوصا در ساختمان های اداری بسیار حائز اهمیت است و برای ارائه این خدمات به واحدهای اداری لازم است از مرحله تبیین کانسپت ساختمان، واحدهای پشتیبان به خوبی طراحی و در نظر گرفته شوند. در برج لکسون، امکانات خاص واحد های تجاری، اداری ویژه (Special Office)، اداری-اقامتی (Home Office) و تجاری لوکس، فضاسازی های مناسب در مشاعات، تعریف خدمات هتلینگ و سایر خدمات مرتبط با کاربری­ها و هویت پروژه از طرف دوان ایرانیان تعریف شد. طراحی یک سیستم پرداخت بُرد-بُرد با قرارداد پیش فروش و "پرداخت منطبق با پیشرفت فیزیکی" از دیگر اقدامات فاز سوم بود که علاوه بر ایجاد سهولت و آسایش برای خریداران، اعتماد نسبت به پروژه را در ذهن ایشان تقویت می کرد.


* از جمله ابعاد مهم و تأثیرگذار در برندینگ، خلق عملکرد منحصربفرد و یا منطبق با ویژگی­ ها و نیازهای گروه مخاطب است که در پروژه لکسون از طریق خلق کانسپت Home Office برای نخستین بار در ایران توسط دوان ایرانیان برآورده شد. Home Office به فضایی برای کسب و کارهای کوچک و یا مستقل گفته می شود که با فضای سکونتی-اقامتی تلفیق شده باشد. Home Office ها معمولا مجهز به سیستم های کار از راه دور هستند و داشتن امکانات ارتباطی برای آن ها ضروری است. برخلاف ساختمان های اداری، در این ساختمان ها، زمانبندی کار انعطاف پذیر است و شخص می تواند برنامه شخصی خود را داشته باشد و آن را طبق سلایق و خواسته های خود تنظیم کند. مفهوم Home Office در هر واحد مسکونی قابل اجرا است، با این حال این مفهوم برای توسعه یک برج یا ساختمان کاملا جدید است و نیازمند واحدهای خدماتی و مدیریتی است. به لحاظ طراحی فضای داخلی، یک Home Office باید هم امکانات یک منزل مسکونی و هم ویژگی های دفتر کار را داشته باشد. گاهی ممکن است پلان ها به صورت آزاد طراحی شود تا استفاده کنندگان بتوانند خود تفکیک های فضایی را انجام دهند. ساختمان هایی که به صورت Home Office طراحی می شوند دارای لابی با امکانات مناسب و واحدهای خدماتی همچون خشکشویی، سوپرمارکت، تهیه غذا، تاکسی سرویس و امکاناتی از این دست هستند. مفهوم مشابه با Home Office در کره جنوبی با نام Officetel وجود دارد که به ساختمان های چند منظوره با واحد های اقامتی و تجاری گفته می شود و امروزه یکی از پرطرفدارترین واحدهای کسب و کار محسوب می شوند. Officetel با ایجاد امکان کار و اقامت در یک ساختمان، میزان رفت و آمد شهری را محدود کرده و به همین علت ساکنان آن معمولا به مشاغلی مانند وکالت، حسابداری، حسابرسی، آموزش و تدریس و هنر اشتغال دارند. دوان ایرانیان با ارائه نتایج تحقیقات و بررسی های خود، کاربری Home Office را به عنوان اصلی ترین ابزار پریمیوم سازی برج لکسون در نظر گرفته و کارفرما را برای عملیاتی کردن این ایده در طرح ساختمان متقاعد ساخت. بدین ترتیب برای نخستین بار در ایران مفهوم ساختمان های اداری پریمیوم مطرح شد که قطعا الهام بخش پروژه های مشابه دیگری در آینده خواهد بود. دوان ایرانیان از این پروژه به عنوان تجربه ای درخشان یاد می کند که آغازگر انتقال مفاهیم مدرن در بحث تعیین کاربری در ساختمان های پریمیوم در ایران بوده است.


مطالعه موردی این پروژه از سمت دوان ایرانیان در کنفرانس بناهای بلند مطرح و در کارگاه آمورشی این کنفرانس تدریس شد. این کارگاه به عنوان کارگاه برگزیده بخش مالی-اقتصادی انتخاب شده و مقاله مربوط به پروژه لکسون نیز در کتابچه مربوط به این کنفرانس چاپ و در دسترس عموم قرار گرفت.

 

 

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت پروژه لکسون مراجعه فرمایید:

www.lexontower.com

 

989123865555+

 

تماشای ویدئو