هنر پل ارتباطی سیتادیوم در کمپین سوم

اجرای سومین مرحله کمپین، از مراحل سه گانه سال 98 سیتادیوم ارومیه به واسطه هنر که پلی عمیق، اندیشمندانه تر و اثرگذارتر در میان مردم است، با برگزاری برنامه های متفاوت برای اولین بار در شهر ارومیه صورت گرفت.
هر کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحی شده خاص است که در رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلف انجام می‌شود و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. اهداف هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص باشد.
برداشتن مرزهای ارتباطی با یکدیگر،استفاده از تجربیات هنرمندان با تجربه در بستری نو، معرفی هنرمندان جوان شهر در عرصه اجرا، از اهداف کمپین سوم سیتادیوم بود.

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم ارومیه در شمال غربی ایران و در شهر ارومیه، مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است. این پروژه در 2 فاز در حال ساخت بوده که فاز اول آن در حال نزدیک شدن به روزهای افتتاحیه است. سیتادیوم ارومیه تا کنون کمپین¬های موفقی جهت برقراری ارتباط با اقشار و سنین مختلف شهر ارومیه را اجرا نموده است. افزایش و ایجاد این حس شادی و هیجان، برای فقط یک شعار نبوده، و در تفکرات و ایده های گروه مارکتینگ مجموعه تجاری تفریحی سیتادیوم توجه به این موضوع، جدی تلقی شده است. حضور، برقراری ارتباط و اجرای برنامه¬های اجتماعی، فرهنگی، هنری در قالب کمپین های خلاقانه قبل از افتتاحیه یک مرکز تجاری تفریحی نشانگر نگاهی نو و جدید به مخاطبان بوده که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.
زمستان امسال مرحله سوم از مجموعه کمپین های سیتادیوم در دو بخش با اجرای مسابقه نقاشی و سمپوزیوم گرافیتی صورت گرفت. مسابقه نقاشی سیتادیوم با توجه به رویکرد خانواده محور بودن کانسپت سیتادیوم، با موضوع «خانواده شاد» برای کودکان 5 تا 12 ساله در اواخر پاییز در شبکه های مجازی سیتادیوم اطلاع رسانی و نتایج آن با اهدای جوایز به برندگان مسابقه در بهمن ماه اعلام شد. اهدا جوایز مسابقه در دو بخش داوری و قرعه کشی صورت پذیرفت. استقبال خانواده¬ ها و حضور تعداد زیادی از کودکان ارومیه ای در این مسابقه نشان از موفقیت کمپین گروه مارکتینگ سیتادیوم بود.

مرکز تجاری تفریحی سیتادیوم سمپوزیوم گرافیتی (فستیوال نقاشی دیواری) را زمستان امسال در شهر ارومیه  برگزار کرد. گرافیتی یا نقاشی دیواری به آن دسته از دیوارنوشته ها یا نقاشی هایی گفته می شود که با انگیزه ای شخصی روی در و دیوار شهر ها و اماکن عمومی کشیده می شود. هدف از برگزاری این فستیوال، ایجاد روحیه همبستگی و امید، کشف ظرفیت¬های هنری و توسعه جریانی است مفید و موثر برای هنرهای اجرایی و هنرمندان شهر ارومیه بود. گروه مارکتینگ سیتادیوم ارومیه با توجه به شرایط موجود جهت اجرای یک کمپین اجتماعی در راستای ایجاد انگیزه و روحیه بخشی به مردم اقدام نمود. سمپوزیوم گرافیتی با عنوان "#امید_را_انتخاب_کن! هنرمندان شهر را به تقویت حس امیدواری دعوت نمود.

براساس مفهوم بازاریابی اجتماعی، مدیران بازاریابی سازمان ها و شرکت های بزرگ در تعیین خطر مشی های بازاریابی خود عوامل مهمی نظیر منافع شرکت، خواسته های مصرف کننده و منافع جامعه را مشترکاً مدنظر قرار می دهند.
این سمپوزیوم در  تاریخ10 اسفندماه98 با حضور جمعی از هنرجویان و هنرمندان در زمینه گرافیتی و نقاشی دیواری و با حضور هنرمندان سرشناس ارومیه ای به عنوان داور این مسابقه برگزار شد. جوایز نقدی این بخش به سه اثر منتخب داوری اهدا گردید. مجموعه سیتادیوم از تمامی داوران و شرکت کنندگان برنامه تقدیر نمود و گواهینامه حضور در سمپوزیوم نقاشی دیواری به همراه هدایا به شرکت کنندگان اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 
در بازارهای تجاری شهر تاریخی اصفهان چه می گذرد؟
شرکت دوان ایرانیان به عنوان اولین شرکت مهندسی فروش و بازاریابی املاک و مستغلات در ایران، تیم تحقیقات بازار خود را جهت ارائه مطالعات فرصت به کارفرما روانه شهر تاریخی و زیبای اصفهان نمود.
تحقیقات بازار جز جدایی ناپذیر و یکی از مهم ترین بخش های مارکتینگ یا همان بازاریابی است.
Market Researchیا همان تحقیقات بازار یکی از بخش های استراتژیک در پروژه های مطالعات فرصت شرکت دوان ایرانیان است. تیم تحقیقات بازار دوان که از متخصصین در بخش های مختلف املاک و مستغلات تشکیل شده است با آگاهی بر وضعیت موجود و ارزیابی دقیق نیاز بازار، جنبه روانشناختی مخاطبان بازار هدف، تحلیل قیمت های بازار، شناخت کامل رقبا در حوزه های مربوط مطالعات خود را انجام می­دهد.
شرکت دوان ایرانیان اقدامات خود را در دو بخش مطالعاتی تحلیل اطلاعات مربوط به بازار و مشتریان و تحلیل رقبا مطالعات بازار به عنوان سند پشتیان سناریوهای پیشنهادی و کلید موفقیت به کارفرمایان خود ارائه می نماید.
اصفهان، سومین شهر بزرگ ایران و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.کلان شهر اصفهان، به عنوان شهری که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است، پتانسیل میزبانی از رویدادها در مقیاس های مختلف محلی تا بین المللی را دارد. این شهر می تواند از فرصت برگزاری رویدادها برای جذب گردشگر، توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود استفاده کند. انجام تحقیقات بازار کلانشهر اصفهان با رویکرد شناخت مراکز و هسته های تجاری، راسته­ های تجاری و مراکز خرید موجود و در حال ساخت از تازه ترین دستاوردهای شرکت دوان است. از نکات مهم این بخش به روز رسانی نمودن قیمت­ها و ساخت و سازهای جدید در مطالعات بازار بوده که دید جامعی از شرایط و عوامل موثر در بازار را در اختیار متخصصین در بخش سناریوپردازی قرار می­دهد. پس از جمع آوری اطلاعات از نگاه متخصصین بازاریابی و تحلیل اطلاعات، در صورت لزوم جهت شناخت بهتر گروه مخاطب به نظرسنجی و مصاحبه های متعدد در میان مخاطبین و متخصصین می­پردازد. یکی از مهمترین اقدامات در این بخش از مطالعات، تحلیل اطلاعات بوده که با متدهای جدید و به روز صورت می گیرد.
 

فودهال سیتادیوم ارومیه با نام "سیتامیت" با افتتاح فاز اول سیتادیوم آغاز به فعالیت می‌نماید.

سیتامیت با مدیریتی یکپارچه، در فاز نخست توسعه مرکز تجاری تفریحی سیتادیوم ارومیه و با در برداشتن فضای کلی به مساحت 1027 مترمربع طراحی شده است و در این مجموعه انواع غذاهای مختلف با سبک های ایرانی و فرنگی سرو خواهد شد.

مدیریت بهره برداری سیتامیت به عنوان اولین فودهال بی نظیر غرب کشور به عهده برند "گروه رفتاری"، از برندهای مطرح و صاحب سبک در این عرصه می باشد. گروه رفتاری یکی از مشهورترین برندهای رستوران زنجیره‌ای و از محبوب‌ترین چلوکبابی‌های تهران به شمار می‌آید. این برند با سابقه بیش از یک قرن (از سال 1289) فعالیت در مدیریت رستوران‌ها و داشتن شعبات متعدد در تهران، توسعه جدید برند خود را در بهره‌برداری و راه‌اندازی مراکز تجاری، فودکورت و فودهال ادامه داده است. گروه رفتاری پس از مدیریت موفق بهره برداری مراکز تجاری تهران از جمله مجموعه بام‌لند تهران، به عنوان بهره‌بردار سیتامیت (فودهال سیتادیوم) مدیریت این فودهال را برعهده گرفته است.

 طبق استراتژی های دوان ایرانیان به عنوان خالق برند سیتادیوم، فضاهای خوردن و آشامیدن (F&B)، الزامی به جداسازی و جانمایی در طبقه ای مجزا را ندارند و امروز بهترین استراتژی توسعه در مراکز خرید تلفیق فضاهای خرید و فضاهای تفریحی در کنار یکدیگر است که این موضوع از طریق رعایت استانداردهای طراحی و ساخت می تواند سبب افزایش سرزندگی و حیات اجتماعی شود. همچنین دعوت از برندهای سرشناس و معتبر در بازار خرده فروشی و چیدمان مناسب اصناف در کنار مجموعه سیتامیت و مرکز خرید روزانه هایپراستار در فاز نخست توسعه سیتادیوم، این مجموعه را به یکی از بی رقیب ترین مراکز تجاری استان تبدیل کرده است.  

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از برند سیتادیوم و مرکز تجاری- تفریحی سیتادیوم ارومیه به وب سایت این پروژه مراجعه فرمایید:

citadium.ir

 

 

 

 

 

 

شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاوره بازاریابی و فروش در صنعت املاک و مستغلات، مطالعات فرصت پروژه برج نام آشنا و بلند قامت میلینیوم (هزاره سوم) واقع در منطقه شش تهران را به عهده گرفته است.

مطالعات فرصت بخشی از برنامه ریزی استراتژیک کسب و کار است و پیش از اقدام به تولید یک محصول جدید یا ارائه خدمات صورت می گیرد تا از این طریق بتوان بازار را برای کسب سود محتمل و درآمد ناشی از ایجاد این کسب و کار ارزیابی کرد. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در مطالعات فرصت مورد بررسی واقع می شود، پیش بینی تقاضا برای محصول و یا خدماتی است که قرار است روانه بازار شود.

شرکت دوان ایرانیان، تنها مجموعه خدماتی حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات است که با تکیه بر دانش عمیق بازاریابی و فروش و انجام مطالعات دقیق و کامل، راه حل های کارآمد مربوط به این حوزه را ارائه می دهد.

شرکت دوان ایرانیان با انجام مطالعات فرصت در یک بازه زمانی کوتاه، انتخاب هایی را پیش روی سرمایه گذار قرار می دهد که بهترین گزینه های ممکن با توجه به توانایی ها و محدودیت های گروه کارفرما، شرایط موجود بازار املاک و مستغلات، دانش بروز و تجربه چندین ساله این تیم مشاور تلقی می شوند. در واقع شرکت دوان ایرانیان در مطالعات فرصت به کارفرمایان خود در زمینه هایی مشاوره می دهد که کارفرمایان از هویت متناسب با پروژه خود به لحاظ فیزیکی، تعریف بهترین کاربری های ممکن برای پروژه مطلع گردند. همچنین چشم اندازی روشن در مورد بهترین روش تأمین مالی با تکیه بر دانش تحلیل­ مالی متناسب با شرایط اقتصادی روز در بهترین بازه های زمانی برای فروش یا واگذاری به مشتریان خود ارائه می دهد. در نهایت نیاز پروژه به ابزارهای بازاریابی، برندینگ و فروش را در قالب بسته های مطالعات فرصت در اختیار کارفرمایان قرار می­دهد.

برج میلینیوم یا هزاره سوم از برج های بلند شهر تهران با ارتفاع بیش از 100 متر است که درخیابان شیخ بهایی و نزدیک به برج بین المللی تهران چشم اندازی گسترده از منطقه شش را  به تصویر می کشاند. برج میلینیوم با 34طبقه در زمینی به مساحت 15200 متر مربع و با زیربنایی برابر با 123000 متر مربع واقع شده است.

مطالعات فرصت در  طی روندی به صورت میدانی و کتابخانه ای در قالب گزارش های جامع از تمامی مواردی که  کارفرما را نسبت به شرایط و وضع موجود پروژه و منطقه آگاه می سازد، ارائه می گردد. این آگاه سازی اولیه کارفرمایان پروژه، به مشاوران و متخصصین تیم دوان  فرصت پردازش تمامی سناریوهای پیشنهادی را می دهد. تیم تحقیقات بازار شرکت دوان ایرانیان در بخش مطالعات فرصت این پروژه طبق روند کاری خود تسلط کامل از منطقه 6 و محدوده مورد مطالعه را پیش روی خود قرار داده است. بررسی تمامی کاربری­ های شاخص اداری، تجاری و مسکونی، تفریحی، و همچنین کاربری های چند منظوره، شناسایی رقبا و بررسی امکانات و معایب، مزایای آن ها، و تعیین و تدقیق قیمت های به روز کاربری ها در سطح منطقه از خدمات تیم تحقیقات بازار است.

ویژگی های اجتماعی، فرهنگی، تحلیل ویژگی های جمعیت شناختی و نوع بافت منطقه، بررسی شریانهای ترافیکی در سطح منطقه در برنامه تیم تحقیقات بازار دوان قرار دارد.

منطقه 6  که از سویی به لحاظ هندسی به طور تقریبی در مرکزیت جغرافیایی شهر تهران قرار گرفته و از سوی دیگر به لحاظ موقعیت و همجواری با مرکز ثقل قدیمی شهر، تحت تأثیر اقداماتی که پهلوی اول در خصوص توسعه تهران انجام داد و با انتقال و حرکت تدریجی موقعیت مرکز شهر به سمت شمال و شمال غربی، از دهه 40 مرکزیت فضایی  فعالیتی پیدا نمود. مغز متفکر حکومتی، سیستم تصمیم سازی، مدیریت دولتی و همچنین موتور نظام بازرگانی - اقتصادی نوین تهران در منطقه شش استقرار یافته است.

از دیگر اقدامات این تیم، تهیه پرسشنامه ای با مضمون امکانات دفاتر اداری و کانسپت های مراکز اداری است. این اقدام برای اولین بار توسط شرکت دوان ایرانیان با هدف آشنایی بیشتر از نقطه نظرات تمامی اشخاصی که به نوعی با فضاها و دفاتر اداری در شهر تهران سرو کار دارند، صورت گرفته است. سوالات این پرسشنامه در دو سری با توجه به جامعه آماری مدیران و صاحبین دفاتر اداری، و همچنین کارمندان تدوین و به 100 نفر از مدیران عالی مرتبه از سازمان های متعدد  و 200 نفر از کارمندان سازمان های متعدد در بخش های خصوصی و دولتی ارسال شده است. هدف از تهیه این پرسشنامه بررسی نظرات صاحبین کسب و کار و مدیران در مورد دفاتر کار و تمامی امکانات به کار گرفته شده در این دفاتر جهت بهبودبخشی به کانسپت دفاتر کاری است.

 

 

 

برای کسب اطلاع از نتایج این تحقیق آماری به لینک زیر مراجعه کنید:

نتایج نظرسنجی کانسپت های اداری در مطالعات فرصت

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

قطار حرکت میلینیوم آماده به حرکت

میلینیوم نامی که به گوش مردم تهران آشناست. حتی اگر نام این پروژه را نشنیده اید قطعا هنگام عبور از بزرگراه شهید همت و تقاطع آن با خیابان شیخ ‌بهایی اسکلتی عظیم از تیر و ستون های فولادی توجه شما را به خود جلب کرده است. میلینیوم پروژه ای که از آن به عنوان بزرگترین برج مسکونی و تجاری و اولین ساختمان اسکلت تمام فلزی در ایران یاد می شود مجددا پس از سال ها در مسیر حرکت قرار گرفته است. پروژه درحال ساخت هزاره سوم یا میلینیوم از بلندمرتبه ترین برج های تهران است که شروع فعالیت ساخت آن از سال 1381 آغاز شد اما متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلات عدیده، این پروژه تاکنون به اتمام نرسیده است.
اکنون پس از گذشت بیش از 17 سال از مطالعات اولیه این طرح، شرکت دوان ایرانیان به عنوان مشاور استراتژیک، همکاری خود با کارفرمای این پروژه عظیم (تعاونی مسکن آشیانه هزاره سوم ایرانیان) را در خصوص مطالعات فرصت و مهندسی ارزش آغاز کرده است.
شركت دوان ايرانيان با تكيه بر تجارب بين المللي، بهره گیری از تجارب گروهی، خرد جمعی و دانش خبرگان اقدام به تهيه و ارائه متدهاي اجرايي مربوط به مطالعات فرصت در صنعت ساختمان ايران نموده است. خدمات تحقیقات بازار و مطالعات فرصت مربوط به این پروژه نیز در کنار رعایت چهارچوب ها و استانداردهای ساخت، مدیریت نوین جهانی، ملاحظات شرایط اقتصادی موجود و انعکاس ترجیحات کارفرما در دستور کار دوان ایرانیان قرار گرفته است.

با توجه به میزان بالای بازخوردهای مردمی و اخذ تقاضاهای صاحبین کسب و کارهای متعدد جهت همکاری با سیتادیوم در زمینه های مختلف، مرحله دوم کمپین ارومیه آغاز شد.

این کمپین با هدف مطرح شدن برند سیتادیوم، به عنوان مرکز تجاری تفریحی در شهر ارومیه، برنامه خود را طبق بررسی های انجام شده نسبت به میزان آمار بدست آمده از سطح شناخت مردم، سرمایه گذاران، فعالان کسب و کار از این برند آغاز نموده است.

مجتمع تجاری تفریحی سیتادیوم ارومیه در شمال غربی ایران و در شهر ارومیه، مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است. این پروژه در زمینی با مساحت 53500 مترمربع با مساحت زیرساخت کل 119884 مترمربع در 2 فاز در حال ساخت است. فاز A به مساحت 20376 مترمربع و فاز B به مساحت 99508 مترمربع می باشد.گام اول کمپین تبلیغاتی پروژه سیتادیوم ارومیه در راستای معرفی برند سیتادیوم به مخاطبین خود بوده است.

هر کمپین تبلیغاتی یک استراتژی طراحی شده خاص است که در رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلف انجام می‌شود و اهداف خاصی را دنبال می‌کند. اهداف هر کمپین تبلیغاتی می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص باشد. همه اینها از طریق تبلیغات انجام می‌شود.

تیم مارکتینگ پروژه سیتادیوم ارومیه با توجه به تعیین گروه های هدف، این بار مخاطبین خود را به دلیل رویکرد خانواده محور بودن کانسپت سیتادیوم و نقش مهم کودکان و فرزندان در خانواده، شرکت در مراسم و جشن های خانوادگی در سطح شهر در نظر گرفت. در این راستا با برگزاری جشن بزرگ خانواده و کودک در شهر ارومیه در تاریخ 24 آبان ماه در سالن 2000 نفری خانه جوان به عنوان اسپانسر برنامه به معرفی برند سیتادیوم پرداخت. یکی از اقدامات خلاقانه گروه بازاریابی جهت ارتباط با مخاطبین در سنین خردسال تا نوجوان برگزاری مسابقه نقاشی بود که با استقبال بی نظیری مواه شد. جوایزی که برای این مسابقه در نظر گرفته شده بود 2 جایزه1میلیون تومانی 4 جایزه 500 هزارتومانی و 4 جایزه 250 هزارتومانی بود.

از دیگر اقدامات موثر و خلاقانه این کمپین جهت برقراری ارتباط با خانواده های ارومیه ای به عنوان مخاطبین مرکز خرید سیتادیوم برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع #خانواده سیتادیوم بود. این مسابقه پس از برگزاری جلسات همفکری در گروه مارکتینگ، با روش بازاریابی پارتیزانی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیج سیتادیوم و دیگر پیج های پر مخاطب ارومیه ای وایرال گردید. در روزهای مسابقه ارسال عکس از لحظات مفرح و دورهمی های خانوادگی و به اشتراک گذاشتن تصاویر سیتادیوم را به عنوان برندی حامی شادی خانواده ها مطرح نمود. جوایز مسابقه پس از برگزاری قرعه کشی در قالب کارت های هدیه برای شرکت کنندگان ارومیه ای ارسال شد.

در مرحله دوم از کمپین سیتادیوم ارومیه اکران بیلبوردهای تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی از ماهیت برند سیتادیوم به عنوان مرکز تجاری تفریحی و زمان افتتاح آغاز شد.

 

اطلاعات بیشتر از مسابقه نقاشی

 

 

با نظارت و بررسی های صورت گرفته توسط مدیریت توسعه و مدیریت بهره برداری در زمینه انتخاب برندهای مجموعه F&B (خوردن و آشامیدن) در مجموعه تجاری تفریحی سیتادیوم، گروه رفتاری مدیریت فودهال سیتادیوم را به عهده گرفته است.

گروه رفتاری از مشهورترین برندهای رستوران زنجیره ای و از محبوب ترین چلوکبابی های تهران به شمار می آید. این برند با سابقه بیش از یک قرن فعالیت در مدیریت رستوران ها و داشتن شعبات متعدد در تهران، توسعه جدید برند خود در مراکز خرید ، پس از مدیریت بهره برداری مجموعه فودکورت بام لند تهران، در سیتادیوم ارومیه آغاز خواهد نمود.

سیتادیوم فضایی است برای گردهمایی بهترین ها؛ که از صاحبین بهترین برندهای ایرانی، دعوت کرده است تا در مرکز خرید سیتادیوم ارومیه حضور پیدا کنند. شرکت دوان ایرانیان مشاور استراتژیک توسعه به همراه شرکت اشل به عنوان مدیریت بهره برداری پروژه با برگزاری جلسات تخصصی، بازدید و مذاکرات با برندهای معتبر در صنعت غذایی مراکز خرید، با گروه رفتاری جهت مدیریت مجموعه فودهال سیتادیوم به توافق رسیدند.

 امروزه فودکورت‌ها به جزء جدایی ناپذیر مراکز تجاری مدرن تبدیل شده‌اند و اساساً یکی از نقاط قوت و جذابیت مراکز تجاری و تفریحی به شمار می‌روند. می توان گفت یکی از دغدغه‌های اصلی سازندگان مجتمع‌های تجاری، تخصیص فضاهای وسیع و گسترده به فودکورت‌ها جهت جذب جمعیت بیشتر و ایجاد نشاط و سرزندگی است. از طرفی اصطلاح فودهال که در برخی کشورها مترادف فودکورت استفاده می‌شود، کمابیش سازندگان و سرمایه‌گذاران را دچار سردرگمی و ابهام معنایی نموده است.

فودهال نیز همانند فودکورت فضای مشاع گسترده دارد به طوری که در برخی از کشورهای آسیایی و اقیانوسیه این دو مفهوم معادل و به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما ماهیت این دو مفهوم با یکدیگر تفاوت دارد و در اینجا به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌شود:

1.فودکورت‌ها اساساً در مراکز خرید تعریف و پیش‌بینی می‌شوند، اما فودهال‌ها در هر مکانی می‌توانند توسعه یابند و این بدین معناست که یک فودکورت در جایی خارج از مراکز خرید تعریف نمی‌شود اما ماهیت فودهال به مرکز خرید وابسته نیست.

2.غرفه‌های موادغذایی یک فودهال تحت مدیریت و یا مالکیت یکپارچه می‌باشند، در حالی‌که در فودکورت برندهای متفاوتی می تواند تحت مدیریت‌ مجزایی فعالیت داشته باشند.

3.در فودهال‌ها غذاهای محلی‌تر و با کیفیت بهتری ارائه می‌گردد، در حالی که در فودکورت‌ها غالباً شعبه‌های فست‌فودهای زنجیره ای وجود دارد.

4.در فودکورت‌ها صرفاً غذا به فروش می‌رسد، اما در فودهال‌ها به خصوص در فودهال‌های اولیه، خواربار و محصولات کشاورزی نیز  در کنار غذاهای محلی به فروش می‌رسد.

نقطه پیدایش و شروع فعالیت چلوکباب رفتاری به سال 1289 بازمی‌گردد؛ زمانی که رستوران‌داری در ایران مفهوم امروزی را پیدا نکرده و در سطح شهر تهران، تنها تعداد انگشت‌شماری رستوران وجود دارد که به معنای واقعی بتوان آن را رستوران نامید. حاج علی‌اکبر رفتاری (پدربزرگ نادر رفتاری)، اولین شعبه چلوکباب رفتاری را در میدان وحدت اسلامی در داخل بازارچه قوام الدوله افتتاح می‌کند و بدین طریق به میزبانی و ارائه غذای ایرانی به مشتریان خود می‌پردازد. شاید حاج علی‌اکبر رفتاری چشم‌اندازی از وضعیت امروزی چلوکباب رفتاری و جایگاه فعلی آن در صنعت رستوران ایران نداشته اما یک اعتقاد مشترک در باور تمامی کسانی که از ابتدا تا به امروز این برند را مدیریت کرده‌اند وجود داشته است، “باور به ارائه بهترین خدمات به تمامی مشتریان و رشد و توسعه روزافزون”، این باور اولیه در تفکر خاندان رفتاری جریان یافته و در هر دهه دستاوردهایی را به ارمغان آورده است.

پس از مدتی چلوکباب رفتاری از میدان وحدت اسلامی به خیابان وحدت اسلامی انتقال یافته و به مدت 70 سال در آنجا فعالیت می‌کند. توجه به بهداشت غذای تهیه شده در چلوکبابی رفتاری، تا حدی بود که برای اولین بار در ایران بازدید مشتریان از آشپزخانه قبل از صرف غذا حق مسلم آنان شمرده می شد. آشپزخانه در سالن غذاخوری به شکلی بنا شده بود که مشتریان به راحتی بتوانند از آن بازدید کنند.

کیفیت مطلوب غذای رفتاری که زبانزد تهران نشینان بود منجر به توسعه چلوکبابی رفتاری شد، و در سال 1354 با همت محمود رفتاری (پیش کسوت ورزش کشتی ایران) تعمیراتی اساسی در این محل صورت گرفت و به ساختمانی 4 طبقه با زیربنای 1560 متر مربع تبدیل شد که در آن 50 کارگر مشغول به کار بودند. و در این میان با درگذشت حاج علی‌اکبر رفتاری، مدیریت این برند به فرزندانش حاج ابوالقاسم رفتاری و حاج محمود رفتاری انتقال می‌یابد. نقطه عطف برند چلوکباب رفتاری درجایی رخ می‌دهد که نادر رفتاری با قصد و نیت توسعه برند چلوکباب رفتاری و تقویت آن در سال 1364 از انگلستان به ایران بازمی‌گردد و برای چیره شدن بر کسب‌وکار رستوران‌داری، کار خود را از نقطه صفر یعنی کارگری رستوران آغاز می‌کند. به گفته ایشان، این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت هر کسی است که می‌خواهد وارد صنعت رستوران‌داری شود. در حال حاضر چلوکباب رفتاری برندی محبوب در میان مردم ایران است.با توجه به موفقیت شعبات این برند در سطح شهر تهران شعبه وحدت اسلامی (شاپور)، سعادت آباد، دولت، انقلاب، بام لند و  دروازه طهرون، گروه برند رفتاری سعی در جهت توسعه این برند با حفظ کیفیت مرغوب در سایر شهرهای ایران و حتی خارج از ایران را در برنامه های آتی خود دارند. این گروه با توجه به سابقه و تجربه درخشان در بازار، جهت توسعه برند رفتاری مدتی است که در مراکز خرید به عنوان بهره بردار صنعت F&B حضور یافته است. اولین حضور گروه رفتاری در مراکز خرید به عنوان بهره بردار مجموعه فودکورت، در بام لند تهران بوده است.

شرکت دوان ایرانیان با مطالعات فرصت و مهندسی ارزش این پروژه مشاور استراتژیک توسعه پروژه را بر عهده دارد. طبق استراتژی های پیشنهادی از سوی این شرکت، انجام مطالعات بازار جهت بدست آمدن نوع سلیقه ها و الگوهای رفتاری در شهر ارومیه، مطالعات جامع و دقیق از نمونه مراکز خرید موفق دنیا و تجهیز مجموعه سیتادیوم با استانداردهای بین المللی انتخاب سیتادیوم برای فضای خوردن و آشامیدنی مجموعه (F &B)، و مشاوره همزمان با شرکت اشل به عنوان مدیریت بهره برداری،کانسپت فودهال با مدیریت برند رفتاری در فاز A به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

بازدید برند رفتاری از سیتادیوم ارومیه

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم تخصصی مارکتینگ دوان ایرانیان کمپین اول سیتادیوم ارومیه را با رویکرد معرفی برند سیتادیوم و اطلاع رسانی در مورد ماهیت برند آغاز نمود.

اولین قدم از شروع این کمپین، جلسه دلفی ایده پردازی بود که با حضور اعضای تیم مارکتینگ در شرکت دوان ایرانیان به عنوان مدیریت توسعه پروژه سیتادیوم برگزار گردید. دلفی یکی از روش های تخصصی برای به اشتراک گذاشتن و تبادل ایده ها است. پس از جمع آوری اطلاعات دریافت شده از این کار گروهی، تیم خبره مارکتینگ دوان ایرانیان، با تعیین استراتژی های بازاریابی در این کمپین و مشخص نمودن جامعه هدف، تمامی شبکه ها، نوع فضاها و ارتباطات جمعی و ابزارهای تبلیغاتی را بررسی نمودند. شبکه های اطلاع رسانی طبق یک دسته بندی رایج به دو بخش ATL و BTL به معنای ارتباط عمومی و گسترده و ارتباط مستقیم و مشخص با مخاطبین دسته بندی می شوند. طبق نظر متخصصین حرفه ای بازاریابی در گروه مارکتینگ دوان به نظر ما ابزارهای BTL میتوانستند شامل تبلیغات در فضای آنلاین یا شبکه های اجتماعی، برگزاری رویدادها و همایش ها، اجاره کانتر و اسپانسر شدن و در نهایت بازاریابی مستقیم باشند و ابزارهای ATL به رسانه های چاپی و تبلیغات محیطی تقسیم شدند.

تلاش تیم بازاریابی شرکت دوان همواره براین است تا با بررسی ریزبینانه و جامع تمامی ابزارها با توجه به شناخت بازار، گروه های هدف، شناسایی دقیق ابعاد اجتماعی اقتصادی  و فرهنگی شهر ارومیه، میزان بودجه در نظر گرفته شده، بهترین گزینه ها به کارفرما پیشنهاد داده شود.

اولین لانچ رسمی لوگوی سیتادیوم ارومیه با اسپانسرشدن از بازی های جهانی والیبال در میان طرفداران تیم والیبال و مردم شهر ارومیه و اردبیل با موفقیت صورت گرفت.

تولید محتواهای موثر و کاربردی در شبکه های اجتماعی، وایرال شدن رویدادها و محتواهای مهم در بحث شناسایی برند و تقویت ایجاد ذهنیت مثبت در ذهن مخاطبین و مردم شهر ارومیه، از جمله اقدامات موثر این کمپین بوده است.

یکی دیگر از اقدامات مهم تیم مارکتینگ، حضور در جشنواره انگور به جهت آشنایی بیشتر با مردم شهر ارومیه بود. این جشنواره از جمله معتبرترین فستیوال های فصلی شهر ارومیه است. و از میان تمامی برنامه های پیشنهادی، اجرای ورزش پارکور با توجه به پرنشاط بودن و ایجاد هیجان در محیط برای این برنامه در نظر گرفته شده بود. به دلیل همزمانی جشنواره انگور با ایام عزاداری ماه محرم، برگزاری این جشنواره کنسل و به جای آن به منظور استفاده از آخرین فرصت های تابستان ماه برای برگزاری یک مراسم اجتماعی-خانوادگی جشنواره تابستانه از تاریخ 26 مردادماه تا 2 شهریورماه در دهکده ساحلی چی چست برگزار شد.

با هدف شناسایی برند و نمایش اولیه لوگو سیتادیوم، نخستین اکران بیلبوردها با طراحی گروه خبره طراحی و گرافیک و زیر نظر کارشناسان تیم بازاریابی، در شهریور ماه اجرا شد. که برای اولین بار شهر به احتزاز رنگ های شاد و هیجان آور سیتادیوم درآمد و صحنه ها و تصاویری زیبا در سطح شهر ارومیه در خاطر مردم به جای ثبت نمود.

همکاری و حضور در مجله و وب سایت تجارت طلایی جهت معرفی برند سیتادیوم میان فعالان در حوزه های مربوطه  گامی موثر برای در ارتباط بودن با برندهای مختلف و فعالان در حوزه ساخت و مدیریت مراکز خرید در این کمپین انتخاب شد. در این راستا سیتادیوم در نشریه آغری یک نشریه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی است و از جمله نشریات پرطرفدار استان آذربایجان غربی و شرقی محسوب می شود حضور یافت.

تیم مارکتینگ ضمن برگزاری نخستین مرحله کمپین سیتادیوم ارومیه سعی نموده است با هدف معرفی و شناسایی برند سیتادیوم، اهداف و ویژگی های کلی برند، بازخوردهای متعددی از قبیل ایجاد سوال در مورد کاربری های مرکز خرید، تفاوت آن با دیگر مراکز خرید و مزیت های آن نسبت به رقبا در ذهن مردم ایجاد نماید.

 

 

 http://www.citadium.ir/

 

 

.

چرم مشهد و پریما پلاس به جمع خانواده سیتادیوم در شهر ارومیه پیوستند. چیدمان صنوف از مهمترین بخش های اعتباربخشی به مراکز خرید و ضامن موفقیت این مراکز است. انتخاب درست در نوع برند و جانمایی آنها در کنار یکدیگر از جمله مهمترین وظایف مدیریت بهره برداری در مرکز خرید سیتادیوم است که با هدف نزدیک تر شدن هرچه بیشتر فضای مرکز خرید با سلایق و خواسته های مخاطبان مورد نظر پروژه صورت می گیرد.

از آنجایی که امروزه چیدمان صنوف و انتخاب برندها در مراکز موفق خرید دنیا اهمیت ویژه ای دارد، حضور شرکت خبره و با تجربه در زمینه بهره برداری مراکز خرید از همان گام نخست توسعه پروژه سیتادیوم سبب شده است تا از میان برندهای متقاضی در این مجموعه، برندهایی با نظارت دقیق و هوشمندانه مدیریت بهره برداری انتخاب شوند. شرکت اشل به عنوان بهره بردار با سابقه 10 ساله و تجربه منحصر به فرد و بین المللی از ابتدای ساخت پروژه در کنار تیم مدیریت توسعه قرار دارد.

سیتادیوم فضایی است برای گردهمایی بهترین ها؛ که از صاحبین بهترین برندهای ایرانی، دعوت کرده است تا در مرکز خرید سیتادیوم ارومیه حضور پیدا کنند. پس از برگزاری جلسات بازدید و مذاکرات با حضور مدیریت توسعه و مدیریت بهره برداری پروژه و نگاه توسعه محور مدیران ارشد مجموعه، برند پوشاک چرم مشهد و برند پریما پلاس در سیتادیوم ارومیه حضور می یابند. مراکز خرید متفاوت ممکن است ترکیب های متفاوتی داشته باشند که این تفاوت ها ناشی از مطالعات مردم شناسی، اهداف توسعه مرکز خرید، موقعیت پروژه و رفتار مصرف کننده است. گرایش های مختلف بازار در بازه های زمانی مختلف باید مد نظر قرار گیرد و در صورتی که این موضوع نادیده انگاشته شود، ممکن است از استقبال مرکز خرید کاسته شود.

برند چرم مشهد یکی از معتبرترین برندهای چرم کشور در سال 1375 در شهرک صنعتی چرم شهر مشهد با هدف حذف و ارتقا ارزش افزوده صنعت چرم و محصولات چرمی، ایجاد اشتغال در داخل کشور، عرضه مستقیم کلیه محصولات چرمی و صادرات تاسیس گردیده است که به تولید انواع البسه، کیف و دستکش با اشتغالزایی 1013 نفر نیروی کار هر روز در حال پیشرفت است.

طبق نتایج یک پژوهش در رابطه با وضعیت مراکز خرید، بخش مربوط به غذا و نوشیدنی F & B (Food and beverage) جزئی از جدیدترین تمایلات مردم شده اند. شرکت دوان ایرانیان به عنوان مدیریت توسعه پروژه سیتادیوم با نگاهی عمیق به نتایج بدست آمده از آخرین تحقیقات روز دنیا درباره نقاط قوت و ضعف مراکز خرید موفق، و در نظر گرفتن نتایج بدست آمده از تحقیقات بازار از شهر ارومیه همواره در تلاش است تا در مسیر توسعه برند سیتادیوم پیشرو باشد.

برند پریما پلاس یکی از زیر مجموعه های محصولات بستنی کارخانجات میهن است که در سا­ل های اخیر به بازار عرضه شده است. بستنی میهن در سال 2016 رتبه دهم در نشریه بین المللی فوربز که معتبرترین مجله اقتصادی دنیاست، را در کنار برندهای معروف بستنی در جهان بدست آورده است. برند پریما به تازگی برای مراکز خرید کانسپت جدیدی با عنوان پریما پلاس را عرضه نموده است. یکی از هیجان انگیزترین خوراکی هایی که به هنگام خرید توسط خریداران مصرف می شود بستنی است و پریما پلاس با ایجاد شفافیت در روند تولید و تزیین بستنی ها، صحنه های رنگارنگ و هیجان انگیزی در ذهن مخاطبان به جا می گذارد. همچنین این کانسپت با نظر گرفتن تمامی سلیقه ها در انتخاب طعم ها و رنگ های مختلف کاربران در مراکز خرید را همراه با تفریح به سفارش بستنی مورد علاقه شان دعوت می کند تا جایی که برای خرید این بستنی مشتریان در صف طولانی به انتظار می ایستند. خریداران در سه مرحله می توانند بستنی مورد علاقه خود را با سلیقه خود تهیه و به تماشای مراحل تولید آن بپردازند. مرحله اول پایه اصلی چوبی بستنی، مرحله بعدی روکش بستنی و در مرحله آخر از بین تاپینگ های هیجان انگیز سه مدل می توانند انتخاب کنند. اولین حضور برند پریما پلاس در مرکز خرید کوروش تهران با استقبال بی نظیری مواجه شده است.

 

 

 

 

www.citadium.ir

 

 

صفحه1 از25