دوستیابی نژادی در نزدیکی بروجردایران قدمت قدمت انگلیسی قدمت سالمندان در تربت-حیدریهایران برنامه های دوستیابی برای آندروید شهریارایران قدمت سیاه دوستیابی به اندازه بزرگ آبادانایران دوست یابی نوجوان بروجردایران دوستیابی نژادی در اردبیلایران شهرستان دوستیابی در شهریارایران خدمات دوست یابی ارشد در سمنانایران قلاب کامل نزدیک کرمانشاهایران سایت دوستیابی قدمت هر کسی دردایران joy دوست یابی مهاجرت ارومیهایران سایت های دوستیابی رایگان شهر کائمشهرایران message سرویس دوستیابی میلیونر در تربت-حیدریهایران وب سایت دوستیابی رایگان در نزدیکی مارودشتایران برنامه دوست یابی شهر بیرجندایران دوستیابی به اندازه بزرگ میاندوآبایران دوست یابی بابلایران وب سایت مرد آژانس اتصال به قدمت جایگزین در رفسنجانایران قدمت اکنون در کوچانایران سایت های قدمت اجرایی watch 最好的约会教练 南投縣 lesbian dating app near Sutton Coldfield UK get bitcoin with paysafecard speed dating near in Oakville Canada ¿Cómo se beneficia del comercio de divisas
اثنیک هال، قلب تپنده مرکز خرید سیتادیوم رشت

آیا میدانستید؟؟ اولین اثنیک هال جهان در یک مال در ایران در حال ساخت است؟

 

خلق کانسپت های جذاب منطبق با فرهنگ، عادات و رسوم، سلایق و نیازهای گروه مخاطب در مراکز خرید تبدیل به کلید موفقیت آنها خواهد شد. شرکت دوان ایرانیان به عنوان توسعه دهنده پروژه سیتادیوم رشت، با نگاهی به پیوند فرهنگ استان گیلان با غذا و آشپزی، فضایی خلاقانه و منحصربفرد را در این مجموعه ایجاد کرده است که علاوه بر مخاطب بومی، یکی از جذابترین نقاط توریستی استان خواهد شد. اثنیک هال جایی که تجربه بودن در آن را نداشتید، اما بعد از خواندن این متن حتما مشتاقانه منتظر آن خواهید شد!

                                                                                                           

اثنیک هال را معنا کنیم و غرق در دنیای آشپزی شویم:

فضایی خلق شده با اتمسفر فرهنگ بومی معنای لغوی اثنیک هال است! اثنیک هال قصد دارد تمامی محصولات غذایی استان گیلان را در قالب یک "تازه بازار" با همان حال و هوای بازارهای محلی ارائه کند. اما نقطه اصلی و پایه ای تعریف هویت این کانسپت تنها خلق بازاری برای خرید نیست! در ادامه کمی بیشتر در خصوص این کانسپت با هم صحبت خواهیم کرد...

 

یکی از مهمترین برنامه ریزی های مدیریت توسعه سیتادیوم در بخش چیدمان صنوف اختصاص دادن متراژی بالاتر از حد استاندارد به واحدهای غذایی یا F&B بوده است. تجربیات جهانی نشان می دهد با تغییر رفتار مصرف کننده و تمایل گروه های هدف به خرید آنلاین، فضاهای غذایی با اتمسفر مناسب و کانسپت های خلاقانه در مراکز خرید کلید رمز موفقیت آنها در خصوص ایجاد پاخور هستند. از طرف دیگر فرهنگ و عادات مردم در استان گیلان و علاقه بسیار گروه مخاطب در شهرهایی همچون رشت و انزلی به استفاده از کافه ها و رستوران ها، فضاهای غذایی همچون کافه و رستوران را تبدیل به یکی اصلی ترین لنگرگاه های جذب جمعیت کرد. با تمام این تدابیر و ملاحظات در خصوص وسعت و تنوع کانسپت های غذایی در مجموعه به نظر می رسید نقطه اتصال اصلی پروژه سیتادیوم با فرهنگ استان گیلان چیزی کم دارد! شهر رشت در سال 1394 به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی به ثبت یونسکو رسیده است، غذاهای گیلانی در تنوع و طعم و مزه زبانزد هستند و جایگاهی ملی دارند، حال و هوای بازارهای محلی همچون بازار شهرداری رشت جزئی از گنجینه تاریخی- فرهنگی این استان محسوب می شوند و تمام این موضوعات از طریق اثنیک هال، تبدیل شد به نقطه اصلی اتصال معنایی پروژه به بستر ساخت آن.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

"آشپزی و ترکیب طعم ها و مزه ها برای خلق یک اثر هنری" اصلی ترین و مهم ترین رکن هویتی اثنیک هال است. در اثنیک هال علاوه بر اینکه با محصولات تازه و ارگانیک که مستقیما توسط تولیدکنندگان ارائه می شوند مواجه خواهید شد، می توانید مزه های گیلانی را در قالب "پرس های غذایی کوچک" بچشید (از لفظ فینگرفود استفاده نمیکنیم، چون شاید تنها تعداد محدودی از غذاها را تداعی کند، پرس های غذایی کوچک یعنی اینکه بتوانید از یک پلو و خورشت گیلانی به اندازه ای بچشید که از مزه آن لذت ببرید!). اگر به طعمی از غذایی خاص علاقه مند شدید می توانید تمام مواد اولیه آن را از همانجا تهیه کنید و حتی دستور طبخ غذاهای مورد علاقه تان را یاد بگیرید. این یعنی یک مشاوره آشپزی تمام عیار! بانوان گیلانی و آشپزهای ماهر اما شاید گمنام دستور پخت تمامی غذاهای گیلانی را از پیش برای شما آماده می کنند و ویدیوهای کامل آشپزی از طریق QR کدها و یک پلتفرم جامع در اختیار مراجعه کنندگان قرار میگیرد. وقتی از تمام "غذاهای گیلانی" صحبت میکنیم، منظورمان چیزی بیش از 2700 طعم و مزه و غذای ثبت شده در یونسکو است!

بنابراین شما با ورود به اثنیک هال با غرفه های فروش همچون ماهی تازه، گوشت و مرغ، سبزیجات و میوه، برنج و چای، سیر و زیتون، ترشیجات و ... مواجه خواهید شد. محصولات تازه و ارگانیک هم در غالب غرفه های مجزا و هم از طریق فضاهایی به سبک بازارهای روز قابل ارائه است. هر غرفه امکان ارائه غذاهایی در قالب غذاهای پرسی و کوچک را دارد تا بتواند نشان دهد محصولاتش به چه روش هایی قابل طبخ است! در نهایت فضاهایی برای نشستن و اجاق های مرکزی برای آشپزی و نمایش های آشپزی تکمیل کننده فضای اثنیک هال خواهند بود.

 

ما برای اینکه نامی مناسب این کانسپت داشته باشیم با تشکیل کارگروهی تخصصی به زودی اقدام به برگزاری مسابقه نامگذاری خواهیم کرد تا نامی متناسب با کانسپت اما با ریشه فرهنگ گیلانی را برای این فضا انتخاب کنیم که حتی شنیدن آوای آن هم حال و هوای گیلانی را برای شما تداعی کند.

 

اگر شما خواننده محترم هم دوست دارید در این همفکری مشارکت کنید، می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید؛ یا برای عضویت در کارگروه تخصصی غذایی سیتادیوم اعلام آمادگی کنید؛ و این باعث افتخار خانواده سیتادیوم خواهد بود (تاریخ امروز: 1 تیرماه 1400)!

09123867777

@rasht_citadium

 

اثنیک هال پیوندی با هنر آشپزی گیلانی:

در اثنیک هال فضاهایی مخصوص به نمایش کشیدن هنر آشپزی طراحی شده است و اولین نمایش ها یا "شو" ی آشپزی با محوریت غذای گیلکی را در این فضا برنامه ریزی خواهیم کرد. آشپزهای معروف در این فضاها هنر آشپزی خود را به مخاطب نشان می دهند و غذاهایی که در طی یک روز طبخ می شود به فروش می رسد؛ از سوی دیگر آشپزهای دیگر نیز که شاید سرشناس نباشند اما دستپخت اصیل گیلانی را طی نسل ها به ارث برده اند به صورت گروهی در این فضاها می توانند آشپزی کنند که هم موضوعی نمایشی خواهد بود و هم در راستای کارآفرینی افراد محلی به خصوص بانوان قدمی جدی محسوب می شود. شما می توانید وعده غذایی جذاب خود را از اثنیک هال تهیه کنید و یا فقط به لذت مزه کردن و تجربه کردن ادامه دهید و روز خود را بسازید! اگر بخواهیم کانسپت آشپزی اشتراکی را کمی دقیق تر شرح دهیم، ایده ای برگرفته از کانسپت Cloud Kitchen است که امروز در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت یک ایده کارآفرینانه برای صنعت آشپزی خلق شده است و ادعای ما این است که ما حتی گامی فراتر گذاشتیم و cloud kitchen  را با لذت بصری تماشای آشپزی توسط مخاطبین ترکیب کرده ایم! اثنیک هال یک فضای تمام عیار و منعطف است که صفر تا صد آشپزی را در خود جای می دهد و تمامی موضوعات و دستاوردهای خلاقانه در این محیط قابل برنامه ریزی هستند.

  

اثنیک هال و جذب گردشگر استانی:

با فراهم کردن تمامی این طعم ها و مزه ها زیر یک سقف و با اتمسفری متفاوت و مهیج برای مسافران و اهالی استان فضایی خلق خواهیم کرد که تجربه ان را هیچ کجا نخواهید داشت!

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر رشت و شهرهای دیگر گیلان از دیرباز رستورانگردی بوده است و بسیاری از مسافران برای خوردن غذاهای گیلکی در این شهرها توقف کرده اند. درباره انواع سبزی هایی که فقط میتوانید از گیلان تهیه کنید و انواع روش های طبخ ماهی هم بسیار شنیده ایم. تمام این شنیده ها گاهی برای یک مسافر شبیه یک سراب به نظر می رسد و با تجربه خوردن غذا در چند رستوران معروف، آن جذابیت داستان هایی که درباره غذاهای گیلکی شنیده است را تجربه نمی کند! این بهشت برین کجاست؟؟

کمی موضوع را شفاف کنیم، غذاهای متنوع با دستور پخت های پیچیده (شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد، در گیلان غذاهایی سرو می شود که طبخ آن یک فرآیند آرام 48 ساعته لازم دارد!) در یک وسعت جغرافیایی گسترده تعریف می شوند، هر غذا برای یک شهر یا روستای خاص است که شاید این روزها فقط بتوانید آن را در آشپزخانه های بانوان گیلانی پیدا کنید یا پیرمردی در کلبه دنج خود در کنار جاده ای روستایی آن را ارائه کند. این تنوع غذایی برای رستوران ها قابلیت تجاری سازی ندارد، ریسک های مختلف باعث می شود که رستوران ها فقط غذاهایی که معمول تر هستند را ارائه کنند و اگر تجربه شما از غذای گیلکی محدود به رستورانگردی باشد، شاید با یک تنوع حداکثری 20 تایی مواجه شوید!       

                                                                                                                                                                                                                     

در اثنیک هال طعم ها و مزه ها را از گوشه آشپزخانه های باصفای شهرهای زیبای گیلان دور هم جمع می کنیم. و به زودی میزبان تمام حواس پنجگانه شما در یک نمایش تمام عیار خواهیم بود.

  

 کمی هم از سیتادیوم رشت بشنویم:   

                               

 

اثنیک هال قلب تپنده سیتادیوم رشت است، همیشه زنده است، همیشه متنوع است، همیشه چیزی جدید برای ارائه دارد و همیشه مقصد دوست داشتنی شما خواهد بود.

سیتادیوم یک مرکز خرید صرف نیست، برندها و چیدمان صنوف متنوع و کیفیت خوب بهره برداری نقطه تمایز ما نیست، نقطه تمایز ما کانسپت ها و کاربری هایی است که همچون اکسیژن اند برای زنده ماندن و همچون خون در رگ های حیات مجموعه جاری هستند. در هر طبقه از این پروژه چهارطبقه؛ نوآوری، خلاقیت و آینده نگری سبب خلق کانسپت هایی شده است که سیتادیوم را همیشه زنده نگه می دارند.

سیتادیوم رشت در دو فاز بهره بهرداری خواهد شد که فاز اول (طبقه همکف و اول) در سال 1401 و فاز دوم شامل طبقات 2، 3، 4 با فاصله زمانی دو سال بعد افتتاح خواهد شد. موقعیت مکانی سیتادیوم در استان گیلان به نحوی تعریف شده که علاوه بر مخاطب اصلی از شهرهای رشت و انزلی با کوتاهترین فاصله زمانی، برای مخاطبین شهرهای دیگر نیز نقش یک مقصد سفر را داشته باشد و همچنین در نقش یک توقفگاه بین شهری در شاهراه اصلی استان گیلان بتواند به مسافرین نیز خدمات ارزنده ای ارائه کند. سیتادیوم رشت تنها یک مرکز تجاری نیست، مساحت قابل توجهی که به کاربری های فرهنگی، تفریحی و خدماتی اختصاص داده شده نشان از استراتژی های سازندگان این پروژه در خلق یک مجموعه کامل و تمام عیار دارد.

مشخصات دقیق مجموعه از طریق وب سایت یا پیج اینستاگرام ما قابل پیگیری است.

www.citadium.ir

 

 

با صرف نظر از تورم های رایج در بازار املاک و مستغلات، با توجه به قیمت زمین، مجوز، هزینه های ساخت و ... در بناهای بلند شاهد سود حداقلی و حتی عدم صرفه اقتصادی در پروژه ­های ساختمانی بلند می ­باشیم. حال این سوال مطرح می ­گردد که چگونه می­ توان پروژه ­های ساختمانی بلند را سودمند کرده و استراتژی­ های قیمت گذاری پریمیوم را تدوین نمود؟. امروزه بین­المللی شدن مقیاس بازار و شدید شدن سطح رقابت سبب شده است تا فعالان بازار کسب و کار در پی افزایش کیفیت فعالیتی خود در قالب تبدیل شدن به برندی سرشناس و از همین طریق، پریمیوم کردن قیمت باشند. این موضوع در بازار املاک و مستغلات نیز صادق است و تأملی دقیقتر به نیاز بازار سبب آن شده است تا مفاهیم دخیل در برند بودن یک ساختمان دچار تغییر و تحول شود. تا چندی پیش ارزش برند املاک و مستغلات با موقعیت مکانی آن تعیین می­ شد و شعار location, location, location ، یک از رایج­ترین استراتژی­ های سازندگان برای تبدیل کردن یک ساختمان به برندی معتبر بود. حال آنکه امروزه ارزش یک ساختمان و یا برج توسط مجموعه ­ای از مفاهیم چهارگانه خدمات، موقعیت مکانی، تصویر ذهنی و ویژگی­ های خود ساختمان (طراحی و عملکرد) تعیین می­ شود. در میان این چهار مفهوم، خدمات تبدیل به حوزه ­ای جدانشدنی از شکل­گیری مفهوم برند در ساختمان، خصوصا بناهای بلند شده است که امروزه آن را در سرتاسر جهان با اصطلاح مدیریت اموال می­ شناسند. مدیریت اموال فرآیندی گسترده است که از تصمیم ­گیری­ های اولیه برای ساخت یک ساختمان آغاز شده و تا مراحل بهره­ برداری ادامه دارد. درحالیکه موقعیت مکانی، تصویر ذهنی و ویژگی­ های ذاتی ساختمان سبب جذب مخاطب به یک ساختمان در وهله اول هستند، خدمات مفهومی است که سبب حیات مداوم بنا در طول زمان خواهد شد و همواره آنرا در دسته ساختمان­ های با ارزش سرمایه گذاری بالا قرار می ­دهد. نوشتار پیش رو در پی تدوین چارچوب و سلسله مراتبی برای رده بندی فعالیت های مدیریت اموال در بناهای بلند با توجه به تجارب جهانی با انطباق بر بازار ایران است. دیگر ابعاد برندینگ در ساختمان در نوشتارهای جداگانه ای مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

برای دانلود مقاله، روی لینک زیر کلیک کنید:

جایگاه برند و مدیریت اموال در استراتژی های پریمیوم در بناهای بلند