- منتشر شده در شنبه, 23 آبان 1394 12:56
شرکت توسعه و عمران بهناد بنا یکی از معتبرترین شرکت های ساختمانی ایران در زمینه ساخت و فروش پروژه ها و نیز املاک بانک سامان فعالیت داشته و بر اساس استراتژی های تدوین شده در جهت استفاده از فرصت ها و مزیت های خود در بازار قدم برمی دارد.
این شرکت در طی مناقصه ای در سال 1392 انجام مطالعات فرصت و مطالعات امکان سنجی پروژه حکیم را به شرکت دوان ایرانیان واگذار کرد. در این مناقصه 18 شخص حقیقی و حقوقی با عناوین مختلفی برای انجام مطالعات مربوط به پروژه از جمله طرح توجیهی، طرح کسب و کار، طرح توسعه و طرح توجیهی فنی- اقتصادی شرکت کرده بودند و در نهایت، مطالعات فرصت این پروژه به شرکت دوان ایرانیان واگذار شد و همکاری مشترکی بین دو شرکت صورت گرفت.
این همکاری جهت دستیابی به اهداف ذیل صورت گرفت:
فاز اول: شناسایی محدوده پروژه، شامل معرفی الگوهای حاکم بر محیط پیرامونی به خصوص الگوهای بکار رفته در پروژه های موفق
فاز دوم: مطالعات بازار، تحلیل و استخراج مزیت های رقابتی، شناخت مشتریان هدف و ...
فاز سوم: تحلیل های مالی، شامل برآورد درآمد هزینه پروژه و پیشنهادهای بودجه ای و محاسبه شاخص های مالی و ...
توسعه برج حکیم در قالب سه سناریو (در زمینی با مساحت 6662 مترمربع) تهیه شده است. تفاوت اصلی سناریوها در سطح کیفی مواردی از جمله ساخت، نحوه عرضه به بازار و تأمین مالی پروژه، تعیین برند و جایگاه پروژه و در نهایت مخاطبین آن است.